Connect with us

Sanatate

Vrei un ten perfect? Iata 10 alimente pe care sa le mananci zilnic

Daca vrei sa ai un ten perfect, cu siguranta iti achizitionezi cele mai bune produse de ingrijire si de make-up. Chiar si asa, nu esti intotdeauna multumita de efectele lor.

Poate ca ar trebui sa actionezi si de la “interior” pentru a avea o piele sanatoasa si stralucitoare.

Iata 10 alimente pe care este recomandat sa le mananci zilnic ca sa ai un ten perfect.

1. Ardei gras rosu

Este gustos si hranitor si il poti consuma atat crud, cat si gatit. Un singur ardei gras rosu pe zi iti acopera mai mult de 100% doza zilnica recomanda de vitamina C. In plus, ardeiul gras rosu contine fibre si vitamina B6, carotenoide si alte substante care cresc circulatia sangvina la nivelul pielii si previn aparitia ridurilor. Mai mult, carotenoidele din ardeiul gras lupta impotriva acneei.

 

2. Ciocolata neagra

Este bogata in antioxidanti, acizi grasi si flavonoide care dau stralucire pielii. Cacaoa din ciocolata ajuta vasele de sange sa se relaxeze, creste circulatia sangvina la nivelul pielii si o protejeaza impotriva razelor solare. Pentru a beneficia de toate aceste efecte ale ciocolatei, aceasta trebuie sa fie cel putin 80% cacao.

 

3. Somon

Somonul este un aliment excelent care combate stresul, anxietatea si depresia, gratie continutului de vitamina D. Totodata vitamina D ajuta la prevenirea bolilor de inima, colon si pastreaza sanatatea creierului si a oaselor. Mai mult, somonul contine acizi grasi omega3 care previn inflamatiile si reduc ridurile si acneea, dar care si hidrateaza pielea de la interior.

 

4. Ulei de cocos

Una dintre cele mai bogate surse de grasimi saturate, uleiul de cocos contine si acid lauric, o substanta cu puternic efect antibacterian si antiviral, care tine departe virusurile, infectiile, inflamatiile si acneea. De asemenea, uleiul de cocos contine acizi grasi esentiali, precum si vitamina E care pastreaza pielea moale, catifelata, hidratata si fara riduri.

 

5. Ceaiul verde

Ceaiul verde contine antioxidanti si un aminoacid unic – L-teanina – care ajuta corpul sa se relaxeze si reduce astfel nivelul stresului. Cand ceaiul este fierbinte, elibereaza catehine, antioxidanti cu proprietati antiinflamatorii si anticancerigene dovedite. In plus, ceaiul verde reduce tensiunea arteriala.

 

6. Spanac

Spanacul contine fier, acid folic, crolofila, vitamina E, magneziu, vitamina A, fibre, proteine vegetale, vitamina C. Cu puternic efect antioxidant, spanacul face foarte bine pielii, curatand-o de la interior.

 

7. Semintele

Chia, canepa, floarea soarelui, dovleac, in, toate au seminte care sunt benefice pielii. Ele sunt bogate din seleniu, vitamina E, magneziu si proteine care protejeaza pielea, o hidrateaza si previn aparitia ridurilor. De asemenea, magneziul reduce stresul, iar acizii grasi omega3 au efect benefic impotriva acneei.

 

8. Telina

Multi ocolesc telina pentru ca nu ii cunosc beneficiile. Aceasta planta miraculoasa contine vitamina K, esentiala pentru buna circulatie a sangelui, reduce tensiunea arteriala si nivelul stresului. Telina contine sodium natural, potasiu si apa care previn deshidratarea.

 

9. Papaya

Acest fruct exotic are o istorie bogata in ceea ce priveste beneficiile nutritionale. Scazut in calorii, papaya nu are colesterol si este excelent in curele de slabire. Papaya contine antioxidanti precum vitaminele C si E, betacaroten, pentru reducerea inflamatiilor si a acneei. In plus, vitamina C ajuta la protectia pielii impotriva razelor soarelui.

 

10. Morcovi

Morcovii nu sunt buni numai pentru ochi, ci si pentru piele. Bogati in vitamina A, morcovii previn productia excesiva de celule la nivelul pielii si excesul de sebum care duc la blocarea porilor.

Pentru o piele frumoasa, evitati produsele fast-food, dulciurile rafinate, carbohidratii rafinati, grasimile trans.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending