Connect with us

Sanatate

Secretul dietelor coreene pentru a slăbi în stil oriental

 

Dietele orientale pun accent pe consumul de pește și legume, cu o atenție deosebită la metoda de preparare și evitarea prăjelilor, pentru reducerea cantităților de grăsime.

n societatea occidentală, atenția ne este atrasă adesea de femeile asiatice și siluetele lor de invidiat. Chiar dacă factorul genetic joacă un rol important în aspectul minion, trebuie să luăm în considerare și modul lor de alimentație. Care este secretul dietelor coreene?

Cu toate că stilul occidental de a găti a pătruns în numeroase culturi, țările orientale ca Japonia sau Coreea și-au păstrat tradițiile culinare sănătoase, care nu favorizează creșterea în greutate.

Adevărul este că oamenii acestor țări au o speranță de viață mai ridicată decât cei din țările occidentale și o rată mult mai scăzută a obezității. Te-ai întrebat vreodată care este secretul lor? Ce presupune acest stil de viață atât de sănătos? Ei bine, îți vom dezvălui în continuare secretul dietelor coreene și caracteristicile stilului de alimentație oriental.

 

Secretul dietelor coreene

Dietele coreene au devenit celebre la nivel mondial deoarece ajută la menținerea cu ușurință a unei greutăți ideale. Însă este esențial să înțelegi bine principiile loe și să nu le confunzi cu dietele minune care promit topirea kilogramelor peste noapte. Sunt două lucruri complet diferite.

Din păcate, datorită boom-ului mondial de preparate cu specific corean,multe diete au devenit prea stricte. Au rezultate scontate, dar cu sacrificii enorme. Așadar, înainte de urmarea oricărui regim, ar fi bine să ceri sfatul unui nutriționist pentru a fi sigură că dieta aleasă se potrivește vârstei, greutății și stării tale de sănătate.

Cel mai bine ar fi să adopți doar câteva dintre principiile descrise mai jos și să le incluzi într-o dietă sănătoasă și echilibrată. Iată ce ar trebui să schimbi la dieta ta:

 

Mărește consumul de legume și plante verzi

Dieta coreană presupune multe legume proaspete și orez. Următoarele ingrediente au puține calorii și se regăsesc în majoritatea preparatelor asiatice:

  • cartofi
  • ciuperci
  • legume crucifere și legume cu frunze verzi
  • roșii
  • morcovi

 

Diminuează consumul de carne

În multe bucătării occidentale carnea este pe primul loc. Rareori găsești preparate fără carne. Însă secretul dietelor coreene este faptul că lasă carnea pe un loc secund. Dieta coreeană ține la minim consumul  de grăsimi animale în comparație cu stilul alimentar al altor țări.

  • Carnea roșie este înlocuită de pește și fructe de mare, alimente bogate în proteine și omega 3.
  • Ca și modalitate de gătire, coreenii preferă carnea friptă sau la cuptor, spre deosebire de prăjirea în ulei, reducând astfel adaosul de grăsimi.

 

Încearcă supele picante

Aceste supe, din fericire, sunt foarte ușor de preparat și sunt un aliment de bază în bucătăria coreană. Sunt ușoare și destul de sățioase deoarece conțin o mulțime de ingrediente sănătoase.

  • Este important de reținut că majoritatea rețetelor sunt iuți sau picante, factor ce îți va accelera metabolismul și te va ajută să arzi mai ușor grăsimi.

 

Consumă ceaiuri de plante

Iată încă o idee interesantă dacă te pasionează stilul de viață oriental și scăderea în greutate:

  • În Coreea este la ordinea zile să servești o cană de ceai verde, orz sau chiar orz copt, băuturi faimoase pentru proprietățile lor de ardere a grăsimilor.
  • Calitățile lor digestive activează mecanismele de curățare și purificare a organismului, ajutând la pierderea în greutate.

 

Încearcă preparatul tradițional kimchi

Kimchi este o rețetă specific coreană, o parte importantă a bucătăriei orientale. Este considerat unul dintre cele mai sănătoase preparate din lume datorită conținutului său de vitamine, minerale și probiotice.

  • Ce este kimchi? Un aliment obținut din varză napa fermentat cu sare, usturoi, ghimbir, sos de pește și ardei.
  • Acest aliment picant este adăugat în numeroase feluri de mâncare deoarece este foarte sățios și are puține calorii.

 

Redu cantitățile de făină rafinată

Pâinea și alte preparate de patiserie nu sunt recomandate în dietele coreene. Sunt consumate foarte rar, în comparație cu alimentele mai sănătoase, precum fructele sau cerealele integrale.

 

Schimbă metodele de gătit

Pe lângă numărul scăzut de calorii și combinațiile specifice de alimente, secretul dietelor coreene constă și în metodele speciale de gătit, care rețin tot ce este mai bun din ingredientele folosite.

  • Alimentele sunt rareori prăjite în ulei. Acestea sunt mai degrabă fripte sau fierte.

 

Bea multă apă

Pe lângă ceaiurile de plante care completează dieta, femeile coreene consumă  și o mare cantitate de apă pe parcursul întregii zile.

  • Toate dietele recomandă consumul de lichide, iar cea coreană nu face excepție, ci presupune hidratarea cu 2-3 litri de apă pe zi.

Așadar, ești gata să încerci ideile orientale pentru scăderea în greutate? Ține minte să nu reduci brusc numărul de calorii, ci pune în aplicare treptat ideile prezentate mai sus.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending