Connect with us

Sanatate

Poți preveni albirea părului cu 6 vitamine și alimente

Vrei să previi apariția firelor albe de păr? Încearcă să consumi mai multe vitamine!

Ești interesat de metode de a preveni albirea părului? Firele pe care le numim „albe” sunt de fapt și albe și gri și au căpătat aceste culori ca urmare a scăderii producției de melanină.

  • Din motive fiziologice sau ca urmare a înaintării în vârstă, melanina din corp se reduce treptat.
  • Părul alb este considerat prematur la persoanele cu vârste mai mici de 30 de ani.
  • Polioza este albirea părului doar în anumite zone, cum ar fi câteva fire de la gene și sprâncene.
  • Există și albire parțială, adică fire albe răspândite pe toată suprafața capului.

 

1. Vitamina B5

Vitamina B5, numită și acid pantotenic, este indispensabilă pentru:

  • Formarea anticorpilor care întăresc sistemul imunitar;
  • Grăbirea vindecării rănilor;
  • Prevenirea apariției premature a firelor albe;
  • Combaterea oboselii;
  • Menținerea pielii, a mucusului și a părului în condiție optimă.

Este important să consumi mai puțin de 6 mg în timpul sarcinii și 7 mg în timp ce alăptezi. Persoanele care suferă de hemofilie trebuie să limiteze consumul de vitamina B5, deoarece aceasta afectează coagularea.

Poți găsi acest nutrient în următoarele alimente:

  • Ficat
  • Gălbenuș de ou
  • Broccoli
  • Pește
  • Avocado
  • Lapte

 

2. Vitamina B1

Numită și tiamină, vitamina B1 este esențială pentru a produce energie din carbohidrați. Pe lângă faptul că participă la metabolizarea grăsimilor și previne albirea prematură a părului, acest nutrient contribuie la funcționarea sistemului nervos și mărește agilitatea mintală.

Consumul de vitamina B1 previne complicațiile grave ale diabetului de tip 2. În plus, ajută și la prevenirea problemelor cardiovasculare, de vedere și renale.

Pentru a obține această vitamină, trebuie să mănânci următoarele alimente:

  • Semințe de floarea soarelui
  • Cereale integrale
  • Stafide
  • Porumb
  • Sparanghel
  • Oleaginoase
  • Leguminoase

 

3. Vitamina B12

Vitamina B12 joacă un rol important în metabolism, deoarece transformă alimentele în energie. Doza zilnică recomandată este de 4 mg.

În ceea ce privește firele albe, vitamina B12 ajută la repigmentarea părului, dar și la menținerea culorii sale originale.

Alimentele care conțin vitamina B12 sunt următoarele:

  • Carne de vită
  • Pește
  • Carne de pui
  • Carne de miel
  • Morcovi
  • Broccoli
  • Conopidă
  • Moluște

 

4. Ficat

Ficatul ajută la descompunerea peroxidului de hidrogen, un element care duce la apariția firelor albe. În plus, acest aliment conține catalază, care contracarează efectele peroxidului de hidrogen și menține culoarea naturală a părului mai mult timp.

Chiar dacă oferă anumite beneficii, este important să mănânci ficat de maxim patru ori pe lună. Acesta conține grăsimi trans și colesterol, care îți pot pune în pericol sănătatea.

Când gătești ficat, ține cont de următoarele recomandări:

  • Limitează pe cât posibil cantitatea de grăsimi utilizate.
  • Consumă-l cu o porție generoasă de legume.

 

5. Ceai

Ceaiul conține cantități ridicate de siliciu, un mineral care întărește compoziția firului de păr și culoarea sa naturală. 

  • Siliciul stimulează metabolismul celular, încetinind îmbătrânirea.
  • Acest lucru ajută la formarea unor pereți vasculari care îmbunătățesc circulația la nivelul foliculilor.

Toate efectele menționate previn albirea prematură a părului.

 

6. Avocado

Avocado este ideal pentru a preveni albirea părului, deoarece este bogat în cupru. Acest mineral este esențial pentru producția de melanină și catalază. Acești doi nutrienți ajută la descompunerea peroxidului de hidrogen care se acumulează în foliculi și duce la apariția firelor albe.

 

Obiceiuri utile pentru a preveni albirea părului

Pe lângă consumul alimentelor menționate mai sus, este indicat să îți modifici anumite obiceiuri pentru a preveni albirea părului:

Evită stresul

O viață calmă și liniștită te ajută să te menții tânăr și să previi apariția firelor albe. Una dintre cele mai bune modalități de relaxare o reprezintă exercițiile fizice, mai ales yoga și tai chi.

Fă mișcare pentru cel puțin 30 de minute, de trei ori pe săptămână.

Renunță la fumat

Fumatul nu provoacă numai cancer, ci și diverse probleme estetice:

  • Riduri premature
  • Calviție
  • Păr alb

Atenție la temperaturile ridicate

Persoanele care folosesc constant ondulatorul, placa de păr sau tratamente de înfrumusețare care expun părul la temperaturi ridicate trebuie să fie foarte atente. Acestea nu ar trebuie folosite decât de maxim 2 – 3 ori pe săptămână.

Protejează-ți părul de razele ultraviolete

Expunerea constantă la soare poate cauza mai multe tipuri de cancer, precum și îmbătrânire prematură. În plus, razele ultraviolete pot deteriora scalpul, ducând la apariția timpurie a firelor albe. 

Este indicat să folosești un șampon care protejează părul de razele UV, să porți pălării și să eviți expunerea prelungită la soare.

Consumă nutrienții de mai sus împreună, întrucât vitaminele B funcționează ca un complex.

În concluzie, poți preveni albirea părului prin intermediul unei alimentații sănătoase și hrănitoare, dar și cu ajutorul unor tratamente naturiste pentru păr.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending