Connect with us

General

Patru pași eficienți pentru a avea mai mult timp pentru tine

Dacă ai mereu senzația că nu ai niciodată timp pentru tine și te simți copleșită, trebuie să știi că aceasta nu este doar o impresie, ci o realitate. Vestea proastă este că problema pornește chiar de la propria persoană. Vestea bună este că există câteva metode simple pentru a obține o doză de echilibru. Și totul pornește, de fapt, de la a-ți face timp pentru tine.

Atunci când ești obosită, totul ți se pare mai dificil. Prin urmare, este important pentru echilibrul tău mintal și fizic să îți reîncarci în mod regulat bateriile pentru a face față provocărilor într-un mod pozitiv, optimist. Iată patru pași eficienți pentru a câștiga mai mult timp pentru tine.

Analizează-ți programul

Fă-ți puțin timp pentru a-ți analiza programul zilnic, diversele activități și obligații sociale și profesionale. Apoi, ia-ți o agendă și elimină toate acele activități care nu-ți aduc niciun beneficiu și pe cele care apasă prea mult asupra psihicului tău. Pur și simplu pune mâna pe telefon sau trimite un e-mail pentru a anula întâlniri inutile, invitații pe care nu ai îndrăznit să le refuzi, activități care nu îți mai produc bucurie etc. Păstrează doar acele programări și activități obligatorii, de exemplu, cele profesionale, și pe cele care te încarcă pozitiv. Apoi învață să stabilești limite și să spui „nu’. Acest lucru nu este, evident, întotdeauna posibil la nivel profesional, dar și în acest caz poți să încerci să vezi ce funcționează.

Nu este nevoie să faci curățenie în fiecare zi. Încearcă să vezi care activități cântăresc cel mai mult în programul tău și gestionează-le diferit, astfel încât să îți fie mai ușor. Identifică, de asemenea, acele sarcini legate de casă care pot fi alocate celorlalți membri ai familiei, partener de viață, copii etc. Totodată, dacă delegi o sarcină cuiva, renunță la a insista asupra modului în care este efectuată, pentru că, în fond, doar rezultatul contează.

Urmând aceste sfaturi simple, vei învăța să te concentrezi asupra lucrurilor esențiale și să îți faci mai mult timp pentru tine.

Dormi cel puțin opt ore pe noapte sau cât îți este necesar

Poate fi surprinzător să afli că, pentru a avea timp pentru tine, trebuie să dormi mai mult. Mulți specialiști au demonstrat că lipsa somnului afectează în mod semnificativ sănătatea mintală și fizică și, prin urmare, eficiența și dezvoltarea personală. Atunci când corpul și mintea au fost sub tensiune pentru o lungă perioadă de timp, somnul este cea mai eficientă metodă pentru a se reface și a avea energie. Pentru a face acest lucru, regulile de bază sunt să nu te culci prea târziu și să dormi suficient.

Planifică timpul pentru tine

Pentru a nu risca să pierzi timpul cu alte activități, de data aceasta, în aceeași agendă, programează-ți anumite momente pentru tine. O oră, o jumătate de zi, o seară, important este să respecți acest program și să îți oferi aceste pauze în mod regulat. Discută și cu ceilalți membri ai familiei, în cazul în care ai copii, pentru a te asigura că are cine să se ocupe de ei.

Învață să nu te mai simți vinovată

Timpul alocat propriei persoane nu înseamnă egoism, ci echilibru. Pauzele pe care le faci sunt pentru a te umple de energie, pentru a-ți hrăni încrederea în sine, pentru a putea deveni disponibilă pentru ceilalți, pentru a-ți proteja sănătatea mintală și fizică. Pentru o relație cu sine armonioasă ai nevoie de un echilibru între încrederea în propria persoană și stima și iubirea de sine.

Alege activitățile care îți plac cu adevărat

Alege activități care îți plac cu adevărat, pe care le poți face regulat, în mod ideal o dată sau de mai multe ori pe săptămână, și care depind de tine. Sportul și toate activitățile „solo’ sunt exemple bune. Dacă îți place să citești, să tricotezi, să grădinărești, să vizionezi seriale pe Netflix, fă-o. Nu există reguli. În schimb, o mare greșeală ar fi să te angajezi într-o activitate „sănătoasă’ care nu îți place cu adevărat. Cel mai bine este să testezi mai întâi o astfel de activitate pentru a afla dacă îți place, iar dacă nu, renunță.

Cei mai mulți oameni cred că totul este în regulă atât timp cât nu se simt epuizați. Și, totuși, mulți dintre noi simțim o nepotrivire între ceea ce trăim zilnic și visurile, aspirațiile noastre. Acesta este motivul pentru care este nevoie de timp pentru sine. Deși nu va fi întotdeauna ușor, pentru că vei fi în continuare tentată să-i pui pe alții în față și pentru că de multe ori te vei simți copleșită, cu metodele de mai sus situația se va îmbunătăți. Îți vei recâștiga energia pe măsură ce mergi mai departe, vei fi mai calmă și mult mai puțin obosită.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

General

Ce poți păți într-o zi de 13? Ghinion sau superstiție?

Ziua de 13, ghinion sau superstiție, mit sau realitate? Mulți oameni se tem de ziua de 13, uneori fără o justificare. Mulți superstițioși fug de 13 și de conotațiile sale. De fapt, este cifra care reprezintă suma Iisus + 12 apostoli și are o simbolistică de bun augur.

Ziua de 13, ghinion sau superstiție? Ce poți păți dacă în calendar e 13 și de unde vine această superstiție cărora multora le dă fiori!

În planul fizic, 13 este legat de cruce (1 + 3 = 4, numărul specific familiei și crucii), deci de suferințe. Crucea este dezvoltarea cubului în spațiul cu două dimensiuni, iar cubul, schematic, reprezint un spațiu închis, o închisoare.

Egiptenii au fost primii care au dezvoltat o superstiție a numărului 13, dar la ei aducea Noroc. Ei credeau cã sunt 12 trepte ale scãrii, care duc la viața eternã. Atingând a 13-a treaptã însemna cã ai trecut dincolo. Numãrul 13 la ei era asociat cu nemurirea.

Sumerienii au folosit un zodiac cu 13 constelații și 26 de stele principale, potrivit Cunoaștelumea.ro.

„12 este numărul Universului, de la Pitagora, părintele numerologiei, citire. 1, Creatorul, împreună cu 2, Creația.

După 12, urmează însă 13, numărul care conține Totul, și încă ceva pe deasupra.

13 este un numãr prim, care nu se împarte decât la el însuși și la nr. 1. Numãrul 13 este socotit un numãr al surprizelor și el conduce la superstiții. Viața multor oameni a fost marcatã de acest numãr.

Geneza a avut loc in 7 zile și 6 nopți, deci iarăși 13.

Multe coincidențe și elemente care par a face legătura cu alte lumi se întâmplă la oamenii mari, bogați spiritual. În cazul Majestății Sale Regele Mihai, numărul 13 pare că l-a urmărit. Majestatea Sa a decedat la orele 13, trupul i-a fost adus în țară pe 13 decembrie, regina Ana a fost înmormântată tot într-o zi de 13, iar parastasul de 40 de zile s-a săvârșit într-o zi de 13! În cazul de față, 13 are clar o conotație regală.

La musulmani și hinduși, cifra 13 este considerată de bun augur. În credințele iudaice, 13 era reprezentat de consoana M, cu care începe cuvântul mem, adică moarte.

Prin prisma ei și a Tarotului, numãrul 13 reprezintã Moartea (Kabbala-Memn = Moartea; Tarot – Arcana majorã 13: Moartea). Nu este vorba doar de moartea în sine. Arcana 13 simbolizeazã de fapt o transformare, un eveniment care se terminã pentru a începe un altul, fiind vorba de o continuitate și nu de un sfârșit total. Spiritual, moartea reprezintã terminarea vieții pe Terra, dar începutul unei alte vieți pe alte planuri. În Kabbala, numărul 13 este asociat Şarpelui, Dragonului, Satanei şi Criminalului.

În secolul al XVII-lea se credea că nu este bine ca la masă să fie aşezate 13 persoane, dar abia trei veacuri mai târziu oamenii încep să facă legătura între ziua de vineri şi numărul 13, potrivit site-ului descopera.ro.

La fel ca teama de numărul 13, se pare că şi cea legată de ziua de vineri porneşte tot de la scrierile din Noul Testament. În anul 1852, în publicaţia periodică Notes and Queries se scria „Vinerea este considerată o zi care aduce ghinion, fiind ziua Crucificării, şi la fel de nenorocos este şi numărul 13, care este asociat cu Cina cea de Taină”.

Continue Reading

Trending