Connect with us

Sanatate

Modul corect de a consuma sfecla roşie pentru întărirea ficatului

Ficatul este unul dintre cele mai solicitate organe ale corpului. Responsabil pentru peste 500 de funcţii, ficatul joacă un rol important în funcţionarea sistemului imunitar, a metabolismului, a sistemului digestiv şi a sistemului de detoxifiere.

Cum contribuie sfecla roşie la întărirea sănătăţii ficatului?

Sfecla roşie abundă în magneziu, calciu, fier, potasiu, vitamina C, fosfor, mangan, şi mai conţine conţine betaina, caroten şi vitamina B. Betaina este o substanţă cu efect hepatoprotector şi stimulator al bilei. În plus, betaina este importantă pentru reducerea homocistinei din sânge, informează medicii.

Cea mai mare concentraţie de betaină se găseşte către vârful sfeclei, adică în dreptul tulpinii cu frunze. Mulţumită acestei substanţe, sfecla este un excelent remediu pentru detoxifiere.

Sucul de sfeclă roşie acţionează ca un protector hepatic puternic, regenerează celulele hepatice şi stimulează funcţia hepatică. Consumarea cu regularitate a acestui suc, dar şi a sfeclei în stare crudă, încetineşte evoluţia bolilor cronice de ficat şi are efecte benefice în cazul steatozei (boala de ficat gras).

Iată mai jos reţeta pe bază de sfeclă roşie care te va ajuta:

Ingrediente:

– o sfeclă roşie
– un morcov
– o jumătate de lămâie

Mod de preparare:

Spală și curăță de coajă sfecla ,morcovul și lămâia. Pune-le la storcător și extrage sucul.

Consumă acest preparat zilnic și îți vei regenera ficatul și îți vei îmbunătăți considerabil starea de sănătate!

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending