Connect with us

lifestyle

EXERCIȚIUL CELOR 5 SIMȚURI SAU CUM SĂ DEPĂȘEȘTI UN MOMENT DE ANXIETATE ÎN DOAR CÂTEVA MINUTE

Anxietatea ne ucide energia mentală, fiind problema principală de sănătate mentală din societatea de astăzi. Potrivit specialiștilor, în 2017 peste 284 de milioane de persoane de pe tot mapamondul au avut stări de anxietate, aceasta devenind astfel cea mai răspândită tulburare de sănătate mentală la nivel global.

Anxietatea este, în termeni generali, o stare de neliniște sau nervozitate cu privire la un rezultat nedeterminat. Uneori, această îngrijorare este destul de puternică și trece de la ceva ce putem gestiona singuri la ceva pentru care avem nevoie de un ajutor profesional. Dacă îngrijorarea include și atacuri de panică sau comportamente compulsive, ar fi cazul să luăm în considerare contactarea unui terapeut sau a unui psiholog.

Cum putem privi anxietatea?

Îmi place să mă gândesc la anxietate ca la o informație – un semn că ceva nu este în regulă în viața mea. Ar putea fi o pandemie globală, o provocare la locul de muncă, instabilitate în relații sau semnul că lucrurile nu sunt așa cum mi-aș dori eu să fie. Oricare ar fi, este important să analizezi ceea ce simți și să îți pui întrebări care să te ajute să descoperi părțile vieții tale care ar putea avea nevoie de unele ajustări.

Exercițiul celor 5 simțuri

Când experimentăm anxietate sporită, ne putem gândi la aceasta ca la o energie fizică care se ridică din picioarele noastre, circulă prin tot corpul până ajunge în zona capului. Uneori, această energie ne poate aduce într-un loc în care să ne simțim complet deconectați de realitate, de trupurile noastre.

Exercițiul celor 5 simțuri este foarte eficient deoarece ne ajută să ne reconectăm la corpul nostru și să reducem nivelul de anxietate la un nivel ușor de gestionat.

Exercițiul celor 5 simțuri este un exercițiu de mindfulness în care ne conectăm cele 5 simțuri la momentul prezent al vieții noastre. Acesta este un mod minunat de a ne întoarce în realitate și de a ne îndrepta atenția și energia către AICI și ACUM. Un alt bonus al acestui exercițiu este faptul că poate fi făcut oriunde și oricând și nu trebuie să ii dedici foarte mult timp.

 

Procesul este simplu. Iată cum îl pui în practică:

Pasul1: Închide ochii și începe să respiri profund, inspirând pe măsură ce numeri până la 3, apoi expiră pe măsură ce numeri până la 3.

Pasul2: Deschide ochii și identifică 5 lucruri pe care le vezi, 4 lucruri pe care le auzi, 3 lucruri pe care le poți atinge și le poți simți, 2 lucruri pe care le poți mirosi și un lucru pe care îl poți gusta.

Oferă-ți puțin timp și vei vedea cum vei reuși să te liniștești. Dacă simți că este nevoie, poți repeta exercițiul.

Anxietatea este o stare pe care cu toții o experimentăm din când în când în diverse forme. Lucrând la a identifica sursa anxietății te va ajuta să te descoperi mai bine și să îți rezolvi problemele care îți aduc stres și neliniște.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

lifestyle

5 LUCRURI PE CARE TREBUIE SĂ LE FACI PENTRU TINE ÎN ACEASTĂ VARĂ

Și, dintr-o dată, știi… este timpul să începi ceva nou și să ai încredere în magia noilor începuturi.

Iată care sunt acele 5 lucruri importante pe care trebuie să le faci pentru tine în această vară:

 

1. Începe să creezi viața pe care ți-o dorești chiar acum

Este foarte ușor să amâni lucruri. Să te păcăleșți spunându-ți „Odată ce lucrurile vor fi diferite, voi lupta pentru visul meu.” sau „Odată ce voi fi într-o relație, voi începe să mă iubesc cu adevărat.”. Însă, pentru a trăi viața pe care ți-o dorești, va trebui să o trăiești chiar acum, nu în viitor.

Nu aștepta momentul potrivit pentru că acesta nu va veni.

2. Începe să îți asumi 100% responsabilitatea pentru viața ta

Nu este ușor să îți asumi întreaga responsabilitate pentru toate domeniile vieții tale. Însă este singura modalitate de a schimba ceva în viitorul tău. Asumându-ți responsablitatea îți regăsești puterea interioară. Așadar, oricât de dificil ar părea, revendică-ți întreaga responsabilitate pentru viața ta.

3. Începe să petreci timp cu oamenii potriviți

Cum sunt oamenii cu care îți petreci cel mai mult timp? Îți dau energie sau te scurg de ea? Prieteniile și conexiunile nu sunt ceva static, acestea sunt mereu în mișcare, în schimbare, în transformare. Stabilește un standard ridicat pentru tine și alege să petreci timp doar cu oamenii care îți plac.

Asigură-te că sufletul tău este înconjurat de suflete care reflectă modul în care doreșți să simți, să fii, să faci și să exiști.

4. Începe să fii atentă la lucrurile care contează cu adevărat

Dacă te concentrezi prea mult pe lucruri negative, vei rămâne blocată în acestea. Îți pasă mai mult de ceea ce ar putea crede alții sau de a trăi viața adevărată pentru tine? Îți pasă mai mult de comentariile negative sau de a fi o forță de bine în această lumea? Învață să fii atentă la lucrurile care contează cu adevărat pentru tine.

5. Începe să te porți ca și cum ți-ar păsa de tine

Îți pasă cu adevărat de tine? Acționezi, vorbești și te porți cu tine așa cum o faci cu cel mai bun prieten al tău? Privește cu atenție în sufletul tău, în mintea ta. De ce ai nevoie mai mult sau de ce nu mai ai nevoie pentru a te simți mai bine?

Continue Reading

Trending