Connect with us

Sanatate

Cum să scapi de celulită cu o alimentație sănătoasă

Vrei să scapi de celulită? Pe lângă alimente diuretice și laxative, este indicat să adaugi în dietă produse care ajută sistemul limfatic să elimine toxinele.

Vrei să afli cum să scapi de celulită? Această problemă este coșmarul oricărei femei, indiferent de vârstă, greutate sau siluetă. Deși unii consideră că numai persoanele obeze au celulită, în realitate și femeile slabe se pot confrunta cu această problemă.

 

Cum să scapi de celulită prin intermediul alimentației

Alimentația și sănătatea pielii merg mână în mână. Dacă ai observat primele semne ale celulitei sau vrei să diminuezi gropițele inestetice care ți-au apărut pe coapse sau fund, este esențial să ții cont de următoarele recomandări:

  • Bea 8 căni de apă pe zi.
  • Consumă alimente bogate în fibre, potasiu și vitamina C.
  • Urmează o cură de detoxifiere de o săptămână.
  • Adoptă o dietă bogată în proteine și săracă în carbohidrați și grăsimi.
  • Fă exerciții fizice de mai multe ori pe săptămână.
  • Optează pentru fructe și legume proaspete.
  • Redu consumul de sare, sucuri acidulate, alcool și cafea.

 

Exemplu de dietă anticelulitică

O dietă anticelulitică are și alte obiective, cum ar fi controlarea nivelului de carbohidrați, grăsimi și glucide acumulate în țesuturile conjunctive.

Dieta de mai jos limitează consumul de alimente dăunătoare și te poate ajuta să slăbești în jur de 5 kilograme în două luni, fără să îți pui sănătatea în pericol. Meniul unei zile obișnuite ar trebui să arate în felul următor:

  • Mic dejun: 1 cană (250 ml) de ceai de plante, două felii de pâine integrală cu cremă de brânză degresată și un pahar (200 ml) de suc de portocale.
  • Între mic dejun și prânz: un măr sau un iaurt.
  • Prânz: salată de ton cu roșii, țelină, salată verde, morcovi și ceapă.
  • Gustare: o cană de ceai (250 ml) cu biscuiți de orez unși cu cremă de brânză degresată.
  • Cină: două bucăți de filé de eglefin cu fasole verde și un cartof copt.

 

Alimente care combat celulita

Dacă vrei să combați celulita și să îți îmbunătățești starea generală de sănătate, este recomandat să adugi în dietă următoarele patru grupe de alimente:

1. Alimente care stimulează sistemul limfatic

Alimentele care stimulează sistemul limfatic sunt sărace în sodiu și bogate în potasiu. Acestea ajută organismul să elimine retenția de apă și toxinele prin urină și transpirație.

Câteva exemple ar fi:

  • Varza de Bruxelles
  • Pepenele
  • Cartofii
  • Morcovii
  • Bananele

 

2. Alimente cu puține calorii

Aceste alimente ajută la slăbit deoarece conțin puține calorii. În plus, alimentele cu puține calorii sunt bogate în vitamine, minerale și alți nutrienți care îți oferă energie.

Câteva exemple:

  • Legume
  • Fructe
  • Leguminoase

 

3. Laxative naturale

Alimentele care previn constipația sunt foarte utile în combaterea celulitei. Acestea ajută la eliminarea toxinelor acumulate în corp și prelungesc senzația de sațietate datorită conținutului bogat de fibre.

Cum să scapi de celulită cu laxative naturale? Mărește consumul de:

  • Ovăz
  • Pere
  • Caise
  • Semințe
  • Oleaginoase

 

4. Alimente care detoxifică ficatul

Aceste alimente curăță ficatul și sprijină funcțiile acestuia, printre care și detoxifierea organismului. Dacă acest organ nu funcționează așa cum ar trebui, grăsimea se acumulează foarte ușor în anumite părți ale corpului.

Câteva exemple ar fi:

  • Usturoiul
  • Ceapa
  • Merele
  • Anghinarea

 

Alimente care te ajută să scapi de celulită

Dacă vrei să știi cum să scapi de celulită, aruncă o privire și pe alimentele de mai jos. Acestea diminuează gropițele inestetice și te ajută să arăți așa cum îți dorești.

 

1. Semințe de floarea soarelui

Semințele de floarea soarelui conțin cantități ridicate de nutrienți, cum ar fi vitaminele B6 și E, seleniu, zinc și potasiu. Acestea întăresc și repară țesuturile conjunctive și au efect diuretic.

Îți recomandăm să consumi semințe de floarea soarelui cu moderație deoarece sunt sățioase și bogate în calorii.

 

2. Ghimbir

Este bine știut că această rădăcină mărește temperatura corpului (un proces numit termogeneză). În plus, ghimbirul accelerează metabolismul, ajută la slăbit, îmbunătățește digestia și taie pofta de mâncare. 

3. Piper cayenne

Alimentele picante, cum ar fi ardeiul iute și piperul cayenne, sunt foarte utile în combaterea celulitei. La fel ca ghimbirul, acestea măresc temperatura corpului și ajută la arderea grăsimilor, inclusiv a celor acumulate în zona feselor.

 

4. Ouă

Albușul de ou este o sursă excelentă de proteine și are un conținut scăzut de grăsimi și calorii. Gălbenușul are mai multe calorii, însă conține minerale, cum ar fi zinc și fier.

Acestea fiind spuse, poți consuma un ou fiert întreg de două sau de trei ori pe săptămână. 

 

5. Orz

Orzul este ideal pentru slăbit și eliminarea celulitei deoarece este sărac în calorii și are cel mai mic indice glicemic dintre toate cerealele. Acest aliment combate anxietatea, fapt care previne mâncatul în exces pe fond emoțional și îți oferă o doză generoasă de energie.

 

6. Rozmarin

Rozmarinul, care oferă un gust deosebit preparatelor culinare, are și efecte benefice asupra organismului:

  • Rozmarinul stimulează circulația.
  • Îmbunătățește digestia grăsimilor.
  • Previne acumularea toxinelor sub țesuturi.

Beneficiile de mai sus se datorează unui polifenol vegetal numit acid rozmarinic, o substanță care te apără împotriva radicalilor liberi. Totodată, rozmarinul contribuie la sinteza elastinei și a colagenului.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending