Connect with us

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

5 uleiuri esențiale pe care să le incluzi în rutina ta de îngrijire a pielii

Uleiurile esențiale au devenit tot mai populare în ultimii, fiind folosite în numeroase moduri, de la aromoterapie și până la îngrijirea pielii și a părului.
Pentru a beneficia de toate efectele pozitive ale uleiurilor esențiale, trebuie în primul rând să le folosești corect. Deși sunt 100% naturale, uleiurile esențiale pot avea efecte nocive asupra pielii atunci când sunt utilizate greșit.
Uleiurile esențiale nu se aplică niciodată nediluate pe piele. Trebuie să le adaugi într-un ulei purtător, care este de obicei un ulei cu efect hidratant precum cel de măsline, migdale, sâmburi de sttruguri, avocado, jojoba etc. De asemenea, poți să pui câteva picături din uleiul tău esențial preferat în crema hidratantă pentru zi sau cea reparatoare pentru noapte. Iată câteva uleiuri esențiale pe care să incluzi în rutina ta zilnică de îngrijire a pielii:

Ulei esențial de neroli pentru hidratare

Neroli are un puternic efect hidratant, ajutând la blocarea apei la nivelul pielii, ceea ce îl transformă într-un aliat ideal pentru pielea uscată.

Adaugă câteva picături de ulei esențial de neroli într-o sticluță cu ulei purtător precum ulei de măsline, cocos sau avocado. Folosește-l seara, după ce ți-ai curățat și spălat tenul, dar și dimineața, înainte de a aplica crema cu factor de protecție solară.

Citește și: 7 uleiuri esențiale care stimulează creșterea părului

Ulei esențial de mandarine pentru uniformizarea culorii pielii

Pielea ta are un aspect obosit și este lipsită de strălucire? Încearcă să adaugi ulei esențial de mandarine în ritualul de îngrijire a pielii. Bogat în vitamina C, uleiul esențial de mandarine ajută la uniformizarea culorii pielii, lăsând în același timp tenul proaspăt și radiant.

Adaugă 10 picături de ulei esențial de mandarine într-o cantitate de 50ml ulei purtător și aplică-l pe piele dimineața și seara.

Ulei esențial de lavandă pentru o piele mai fermă

Lavanda este recunoscută pentru aroma sa cu efect calmant, însă acest ulei esențial versatil are și capacitatea de a tonifia pielea lipsită de fermitate. Diluează uleiul esențial de lavandă cu ulei purtător de măsline, avocado, sâmburi de struguri sau jojoba și aplică pe tenul curat, masând delicat cu mișcări de jos în sus și de la interior către exterior. Aplică-l seara, pentru un efect calmant și relaxant înainte de culcare. Acest amestec poate fi folosit și pe corp.

Ulei esențial de trandafir pentru calmarea pielii

Pentru a calma pielea sensibilă, optează pentru uleiul esențial de trandafir.

Este un ulei prețios, cu un parfum foarte plăcut, care ajută la calmarea și vindecarea pielii. Îl poți combina cu ulei esențial de geranium și mușețel, adăugate într-un ulei purtător hidratant, astfel încât să obții un tratament natural care calmează pielea înroșită. Aplică în fiecare dimineață pe față și gât, înainte de a folosi crema de zi.

Ulei esențial de magnolie pentru revitalizarea tenului

Acest ulei esențial cu efect energizant stimulează reînnoirea celulară și te ajută să obții un ten cu aspect proaspăt și revitalizat. Este ideal pentru tenul matur, ajutând la estomparea semnelor de îmbătrânire precum riduri și linii fine.

Combină-l cu un ulei purtător bogat în antioxidanți, așa cum este uleiul din sâmburi de struguri, pentru a-i amplifica efectul antiîmbătrânire.

Continue Reading

Trending