Connect with us

Sanatate

CE EFECTE NEGATIVE POATE AVEA STRESUL ASUPRA SĂNĂTĂȚII TALE

Pune preț pe sănătatea ta și nu lăsa stresul să te acapareze, indiferent de natura situațiilor cu care te confrunți.

O zi încărcată la muncă, o discuție aprinsă cu partenerul sau o activitate care trebuie îndeplinită urgent sunt lucruri generatoare de stres, cu care fiecare dintre noi s-a confruntat cel puțin o dată. Cu toate că este important să acceptăm că, în viață, ne vom confrunta și cu situații stresante, atunci când această stare persistă și devine o normalitate a fiecărei zile, este important să spunem stop și să luăm măsuri.

Anumite persoane, a căror rutină zilnică include foarte multe situații generatoare de stres, ajung să le accepte și să le considere evenimente firești, care nu le mai afectează precum o făceau înainte. Dacă te regăsești în această categorie, ar trebui să știi că stresul nu are o influență negativă doar asupra sănătății tale emoționale, ci și asupra celei fizice, iar din acest motiv, este necesar să scapi rapid din această stare continuă și să găsești o cale de a restabili echilibrul în viața ta.

În cele ce urmează îți prezentăm cele mai comune afecțiuni pe care expunerea prelungită la stres le poate genera și îți oferim o serie de sugestii care să te ajute să înlocuiești această stare cu una de relaxare și pozitivitate.

Afecțiuni gastrointestinale

Emoțiile intense, experimentate cu recurență, pot afecta sănătatea sistemului gastrointestinal și pot genera afecțiuni greu de tratat. În primul rând, stările prelungite de stres pot crește producția de acid gastric care, eliberat în exces, va eroda pereții stomacului, ceea ce poate cauza gastrita sau chiar ulcerul.

Astfel, dacă te regăsești des în situații generatoare de stres, în urma cărora te confrunți cu dureri stomacale sau intestinale, ar trebui să iei măsuri urgente pentru a limita expunerea la acestea sau să găsești o modalitate de a nu te mai lăsa consumată de ele. Totuși, în cazul în care experimentezi des dureri abdominale și în capul pieptului, senzații de arsuri gastrice, balonare sau lipsa apetitului, este posibil să te confrunți cu Helicobacter Pylori, o infecție microbiană care poate provoca ulcerul peptic, caz în care este necesară vizita la un specialist sau efectuarea unui set de analize care să confirme sau să infirme prezența acestui virus.

Tulburări cardiovasculare

După cum spuneam, stresul nu are o influență directă doar asupra stării tale emoționale, ci și asupra celei fizice. Reacția pe care organismul o are la stres favorizează creșterea tensiunii arteriale, iar atunci când această stare persistă, poate duce la formarea unor cheaguri de sânge și la afectarea inimii sau a vaselor de sânge. De asemenea, eliberarea hormonilor de stres în sânge poate crește și cantitatea de colesterol generată de organism.

Astfel, înainte de a te lăsa pradă unor situații stresante, ar trebui să vizualizezi efectele negative pe care această stare le poate avea și să încerci, pe cât posibil, să găsești puterea de a te relaxa.

Crește riscul de diabet

Atunci când organismul trebuie să suporte, constant, situații de criză generate de stres, este mult mai probabilă creșterea nivelului de glucoză din sânge, ceea ce poate favoriza apariția diabetului. De asemenea, atunci când ești stresată, poți avea tendința de a consuma mult mai multe dulciuri și produse de tip fast-food, iar excesul de aceste alimente, pentru o perioadă îndelungată, poate crește, în aceeași măsură, riscul de diabet.

Cum reduci stresul din viața ta

Cu toate că poate fi greu să spui stop tuturor evenimentelor generatoare de stres, este important să reduci cât mai mult expunerea la acestea, fie prin limitarea contactului cu persoanele toxice, fie prin acceptarea că există situații pe care nu le poți controla și ale căror urmări nu pot fi influențate de tine.

De asemenea, este important să susții producția naturală de endorfine în organism, prin cât mai multă mișcare și printr-o dietă care să includă alimente sau suplimente bogate în complexul de vitamine B, Omega 3, potasiu și magneziu.

În cazul în care simți că toate încercările tale de a elimina stresul nu duc către un rezultat favorabil, este recomandat să apelezi la ajutor specializat, pentru a beneficia fie de terapie, fie de un tratament potrivit nevoilor tale actuale.

Pune preț pe sănătatea ta și nu lăsa stresul să te acapareze, indiferent de natura situațiilor cu care te confrunți. Luptă constant cu stresul și transformă fiecare oportunitate de a lăsa în urmă această stare într-o mică victorie până când, în cele din urmă, vei reuși să o înlocuiești cu relaxarea și să te concentrezi pe lucrurile frumoase din viața ta.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Nouă motive pentru care plânsul este bun pentru sănătate

 

Lacrimile pot fi un adevărat balsam pentru fizic și psihic, în ciuda faptului că sunt rezultatul plânsului, care de obicei reprezintă o emoție negativă.

 

Plânsul este văzut în general ca o emoție negativă, ceea ce este adevărat într-o oarecare măsură, deoarece oamenii plâng atunci când nu sunt mulțumiți de ceva. Dar există și aspecte pozitive ale plânsului. Cercetările au arătat că plânsul îți poate oferi beneficii pentru sănătate. Iată nouă dintre beneficiile pentru sănătate ale plânsului.

1. Detoxifică organsimul

Plânsul îți ușurează corpul de un hormon de stres numit cortizol. Chiar dacă cortizolul are unele beneficii, persoanele predispuse la stres au niveluri mai ridicate, ceea ce este destul de periculos pentru mintea și corpul acestora. Plânsul poate reduce nivelul de cortizol din organism care, la rândul său, vă poate scădea stresul. Așa că, data viitoare când te trezești stresat din cauza jobului sau a problemelor tale personale, găsește un spațiu privat în care să poți plânge în liniște!

2. Descarcă durerea emoțională

Durerea emoțională este uneori mai grea de gestionat decât durerea fizică. Puteți utiliza calmante pentru a vă elibera rapid de durere, dar același truc nu va fi util cu durerea emoțională. Oamenii văd adesea durerea emoțională ca un semn al depresiei. Psihiatrii prescriu medicamente care pot face mai mult rău decât bine. Aceste medicamente pot oferi o ușurare temporară, dar vă pot oferi și efecte secundare dăunătoare. Unul dintre modurile naturale de a alina durerea emoțională este plânsul. Oamenii de știință au făcut studii despre plâns, care au arătat că plânsul poate elibera neurotransmițători în creier, ceea ce poate atenua durerea emoțională.

3. Are efecte antibacteriene

Acesta ar trebui să fie unul dintre cele mai surprinzătoare beneficii pentru sănătate ale plânsului. Oamenii de știință spun că plânsul este eficient în uciderea bacteriilor dăunătoare din organism. Acestea atribuie această proprietate anti-bacteriană unei anumite enzime numite lizozime. Această enzimă este prezentă în lacrimile care coboară din ochi în timp ce plângeți. Se spune că lizozima poate ucide bacteriile în 15 minute. Au fost experimente caz poate distruge pereții celulari ai bacteriilor, care ar duce în cele din urmă la distrugerea bacteriilor.

4. Îmbunătățește vederea

Plânsul îți poate îmbunătăți vederea. Lacrimile care curg în timpul plânsului sunt responsabile pentru acest lucru. Lacrimile au capacitatea de a-ți lubrifia pleoapele și globurile oculare. De fapt sfârșesc prin a-ți hidrata ochii. Deshidratarea este una dintre cauzele comune ale deteriorarii vederii. Dar, lacrimile pot compensa în mod natural această problemă. Este cunoscut faptul că particulele de praf pot cauza probleme oculare. Dar, lacrimile au capacitatea de a îndepărta particulele de praf din ochi. Lacrimile pot hidrata și mucoasele prezente lângă ochi. Așa că, data viitoare când simțiți mâncărime în ochi sau vederea încețoșată, încercați să plângeți cu lacrimi.

5. Facilitează respirația la bebeluși

Nou-născuții plâng mult. Sunetul plânsului poate fi uneori asurzitor și s-ar putea să credeți că ceva nu este în regulă cu copilul. Dar plânsul este de fapt bun pentru bebeluși. De fapt, nu este un semn bun dacă un nou-născut nu plânge, deoarece poate fi un semn că copilul se confruntă cu dificultăți de respirație. Majoritatea nou-născuților plâng în mod natural. Dar, dacă un bebeluș nu plânge, atunci medicii încearcă diferite lucruri, cum ar fi să țină bebelușul cu capul în jos sau să-l scufunde în apă rece doar pentru a-l face pe copil să plângă. Acesta este de fapt cunoscut ca primul plâns al bebelușului și este extrem de vital pentru respirația copilului după ce cordonul ombilical este tăiat.

6. Induce somnul la bebeluși

A-i face pe cei mici să doarmă este o provocare comună cu care se confruntă părinții. Când un copil plânge, părinții lui încearcă din greu să-l oprească din plâns. Dar, lăsându-l să plângă poate ajuta copilul să doarmă. Părinții ar trebui să învețe o tehnică numită „plânsul controlat”, care este eficient în inducerea somnului la un sugar. Se spune că un bebeluș doarme mai mult după plâns, iar șansele ca bebelușul să se trezească în timpul somnului sunt de asemenea reduse, deoarece bebelușul tinde să intre într-o stare de somn profund după plânsul controlat.

7. Îmbunătățește starea de spirit

Oamenii încearcă adesea diferite lucruri pentru a-și ridica starea de spirit. Dar natura ne-a oferit un instrument simplu numit plâns care ne poate ridica starea de spirit fără ajutorul vreunui element extern. Lacrimile sunt cunoscute a fi antidepresive naturale. Unele studii au fost, de asemenea, efectuate în această privință, care au arătat că lacrimile pot îmbunătăți starea de spirit a unei persoane și a face să se simtă pozitiv. Plânsul este de fapt considerat a fi o tehnică de auto-calmare. Persoanele cu tulburări legate de dispoziție sau probleme anxioase pot încerca cu siguranță plânsul. Plânsul vă poate face să inspirați aer rece, care este util în îmbunătățirea stării de spirit. Inhalarea aerului mai rece poate regla, de asemenea, temperatura creierului.

8. Îmbunătățește sistemul imunitar

Oamenii de știință au efectuat experimente care au relevat faptul că plânsul are un impact pozitiv asupra sistemului nostru imunitar. Se spune că plânsul este deosebit de eficient împotriva alergiilor cutanate, deoarece reglează secreția de imunoglobuline. Persoanele predispuse la reacții alergice pot avea o secreție anormală de imunoglobuline. Persoanele cu eczeme și alte afecțiuni legate de piele pot folosi plânsul ca mod natural de a preveni reacțiile alergice. Persoanele care suferă de artrită reumatoidă, o boală autoimună, au observat o reducere a durerii și a altor simptome după plâns. Plânsul poate controla secreția de tot felul de substanțe chimice imune despre care se știe că agravează simptomele alergice.

9. Lacrimile sunt bogate în electroliți

Lacrimile provin dintr-o glandă numită glandă lacrimală. Nu mulți oameni știu că lacrimile rezultate din plâns au electroliți și proteine care sunt utile organismului nostru. Unii dintre electroliții prezenți în lacrimile umane includ potasiu, sodiu, magneziu, zinc și, calciu. Lacrimile conțin de asemenea proteine utile, cum ar fi Lacritina, Lactoferrina, lizozima și Lipocalina. Știm că lizozima are proprietăți antibacteriene. Așadar, data viitoare când plângeți, încercați să vă sorbiți lacrimile, deoarece electroliții și aminoacizii prezenți în lacrimi sunt bune pentru corpul vostru. Înghițirea lacrimilor este cel mai natural mod de a lua electroliți.

Continue Reading

Trending