Connect with us

lifestyle

Ce cauzează aspectul de căpșună al picioarelor și cum să scapi de el

 

Mulți oameni se luptă cu punctele negre și porii măriți, nu numai în zona lor , ci și pe picioare. Această afecțiune obișnuită se numește picioare de căpșuni, datorită pielii roșiatice și a petelor mici și întunecate care seamănă cu semințele unei căpșuni. Aceste pete sunt foliculii de păr sau porii măriți care conțin un amestec de ulei, bacterii și piele moartă. Când acest lucru este expus după ras, aerul intră în contact cu uleiul și se oxidează și devine întunecat.

Picioarele de căpșuni nu sunt de obicei mâncărime sau dureroase, dar pot duce cu siguranță la jenă unei persoane.

Ras

Deși „picioarele de căpșuni” sunt considerate o afecțiune genetică și apar cel mai des la cei cu părul gros al corpului, rasul este unul dintre motivele principale ale acestei afecțiuni enervante. Dacă te razi cu un aparat de ras vechi sau fără cremă de ras, arsura de ras poate duce la pielea iritată. Ca răspuns la iritație, pielea din jurul foliculului de păr se întunecă și pe picioare apar puncte negre.

Foliculita

Foliculita este o afecțiune comună a pielii în care foliculii de păr se inflamează. Are multe forme și poate duce la apariția pielii de căpșuni. O formă ușoară de foliculită este cauzată de umflături de ras. Acest lucru duce la apariția firelor de păr și poate provoca apariția picioarelor de căpșuni.

Piele uscata

Deși pielea excesiv de uscată nu provoacă întunecarea porilor, vă face mai vulnerabil la apariția arsurilor și a iritării aparatului de ras. Uscăciunea pielii face, de asemenea, mai vizibile pete întunecate ca semințele. Aspectul picioarelor de căpșuni se dezvoltă mai ușor atunci când pielea ta este lipsită de umiditate.

Keratoza piliară

Keratoza piliară este o afecțiune comună a pielii care creează aspectul unor pete uscate și umflături mici, de obicei pe brațele superioare, coapse, obraji sau fese. Este cauzată de acumularea keratinei și formează un dop care blochează deschiderea foliculului pilos, care poate duce la o piele asemănătoare cu căpșuni. Keratosis pilaris apare atunci când pielea este prea uscată și este mai frecventă la cei care trăiesc într-un climat cu umiditate scăzută sau care înoată des în piscine care conțin o mulțime de substanțe chimice.

 

Modalități de a scăpa de picioarele de căpșuni

Rasul corect

Înainte de a vă rade, udați-vă pielea și părul pentru a o înmuia și aplicați o cremă de ras sau gel. Nu uitați să vă clătiți după fiecare alunecare a lamei de ras și asigurați-vă că vă schimbați lama în mod regulat pentru a reduce iritația. Radeți-vă în direcția în care crește părul pentru a preveni umflăturile și arsurile care pot duce la apariția „picioarelor de căpșuni”.

Exfolierea regulată

Exfolierea ajută la îndepărtarea pielii moarte și facilitează creșterea părului nou. Ajută la prevenirea firelor de păr încarnate și poate reduce aspectul picioarelor de căpșuni. Exfolierea regulată ajută, de asemenea, la prevenirea reapariției picioarelor de căpșuni.

Tratament profesional

Dacă remediile casnice nu sunt eficiente, puteți încerca opțiuni de tratament medical pentru picioarele de căpșuni care includ electroliză și terapie cu laser. Electroliza folosește electricitatea pentru a viza foliculii de păr iritați și pentru a opri creșterea părului. Acesta previne firele de păr îngroșate și poate reduce probabilitatea picioarelor de căpșuni. Terapia cu laser este o metodă sigură de îndepărtare a părului care vizează mai mulți foliculi de păr în același timp.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

lifestyle

7 AFIRMAȚII POZITIVE PENTRU ELIBERAREA DE FRICĂ, DE STRES ȘI DE ANXIETATE

În momentul în care repeți afirmații pozitive, creierul începe să le creadă. Aceste cuvinte te vor ajuta să schimbi modul în care gândești și răspunzi la situații, inclusiv la cele care aduc episoade de anxietate în viața ta.

Afirmatii pozitive pentru anxietate. Beneficiile incredibile ale acestora:.

– reducerea stresului;

– găsirea unor modalități creative și pozitive de a face față stresului;

– te ajută să fii mai optimistă cu privire la viitor;

– te ajută să accepți mai ușor trecutul;

– niveluri mai ridicate de concentrare;

– șanse mai mari de succes;

– îmbunătățirea încrederii în propria persoană;

– creșterea stimei de sine și a valorii de sine;

– relații mai bune cu oamenii din jurul tău;

– mai puțină durere emoțională;

– creșterea forței interioare;

– fericire.

 

Iată câteva afirmații pozitive pentru anxietate care te vor ajuta în momentele mai puțin frumoase ale vieții tale:

1. „Îmi voi umple mintea cu gânduri pozitive pentru a depăși gândurile anxioase.”

Dacă începi să ai gânduri anxioase, începe să te gândești la ceva pozitiv. Această afirmație te va ajuta să faci exact acest lucru și să îți convingi mintea să se curețe în cel mai scurt timp.”

2. „Am încredere în mine. Știu că ce fac acum este pentru binele meu.”

Anxietatea te poate face să simți că nu ești suficient de bună și că nu poți avea succes. Folosește această afirmație pentru a schimba procesul de gândire – ești suficient de bună și poți realiza orice îți propui.

3. „Fac tot posibilul să merg mai departe și să depășesc aceste obstacole”

În momentele în care simți că nu mai poți, folosește o afimatie pozitivă care să îți reamintească că faci tot posibilul pentru a depăși situația în care te afli. Cu această afirmație vei reuși să îți ajuți creierul să se relaxeze și vei vedea cum ziua ta va începe să se îmbunătățească.

4. „Această situație nu este atât de rea pe cât cred eu că este.”

Folosește această afimratie pentru a îți reaminti cât de puternice sunt gândurile tale. Dacă îți dai seama că anxietatea ta provoacă sentimente puternice și schimbă realitatea, vei avea puterea de a o controla mai ușor.

5. „Nu îi permit fricii să interfereze cu viața mea.”

Anxietatea provoacă frică și, dacă o lași, ajunge să îți controleze viața. Poți pune capăt interferenței repetând această afirmație în fiecare zi – de fiecare dată când simți nevoia. Te va ajuta să preiei controlul asupra vieții tale, să ieși din zona de confort, să încerci lucruri noi, să îți îndeplinești obiectivele și să fii mai fericită în general.

6. „Aceste sentimente nu vor dura o veșnicie. Voi trece eu și peste asta.”

Sentimentul axios va dispărea în cele din urmă; vei trece peste momentele grele. Amintește-ți cât de puternică ești în timp ce rostești mantra de mai sus. Spune-ți că vei depăși orice situație dificilă. La tine este puterea.

7. „Accept trecutul și voi accepta și ce se întâmplă în viitor.”

În momentul în care accepți trecutul și ce se va întâmplă în continuare în viața ta, vei realiza că lucrurile vor funcționa. Că totul se va rezolva. Că nu trebuie să fugi de probleme deoarece nu vor rămâne cu tine pentru totdeauna. Și ele sunt trecătoare – la fel ca tot ce este pe acest pământ.

Continue Reading

Trending