Connect with us

Sanatate

Berea – 7 beneficii incredibile pentru organism

Consumată cu moderație, berea îmbunătățește sănătatea inimii și a rinichilor și întărește sistemul imunitar.

În primul rând, este important de precizat că un consum excesiv de alcool este dăunător sănătății. Totuși, atât timp cât nu facem abuz, asemenea băuturi ne pot oferi multe avantaje. Probabil ai auzit deja că un pahar de vin la cină îți protejează inima, dar știai că și berea prezintă anumite beneficii?

În articolul de azi, îți prezentăm câteva motive să consumi bere cu moderație. Ia aminte!

Din ce este făcută berea?

Este adevărat că băuturile alcoolice nu sunt la fel de sănătoase ca apa sau sucurile naturale. Unele au totuși anumite beneficii care nu trebuie ignorate.

Berea are o doză mică de alcool. Dacă însă bei prea multă la petreceri sau la alte întruniri, riști să-ți distrugi atât sănătatea, cât și reputația.

Asta nu înseamnă că n-ar fi o băutură sănătoasă. Din contră, este chiar recomandată dacă vrem să urmăm dietă echilibrată!

Iată ce ingrediente conține berea:

Hamei

Hameiul este o plantă care oferă berii gustul său amărui și are abilitatea să stimuleze pofta de mâncare.

Malț

Malțul este bogat în carbohidrați, minerale, vitamine și acizi grași.

Apă

Apa este un element esențial în procesul de producție a berii. Acest lichid este ingredientul predominant în această băutură. Prin urmare, berea are puține calorii și suplinește o parte din doza zilnică recomandată de potasiu și de fosfor.

Totodată, berea fără alcool are un conținut ridicat de vitamine din complexul B. Acest sortiment este recomandat sportivilor, femeilor însărcinate sau care alăptează și tuturor persoanelor care n-au voie să consume alcool.

Beneficii pe care berea ni le oferă

Dacă o consumi cu moderație, berea nu este dăunătoare sănătății – din contră! Iată ce beneficii ne oferă această băutură gustoasă:

Este hrănitoare

Întrucât este făcută din plante și cereale (orz, hamei și grâu), berea este bogată în nutrienți precum:

  • Calciu
  • Zinc
  • Potasiu
  • Fosfor

În plus, acest lichid conține fibre solubile care previn constipația și îmbunătățesc digestia.

Previne diverse boli

Potrivit unor studii, berea ar putea preveni bolile cauzate de deteriorarea neuronilor din creier (cum ar fi Alzheimer sau Parkinson).

Cercetătorii sugerează că stresul oxidativ de la nivelul celulelor (care provoacă aceste boli degenerative) este redus datorită hameiului din bere, atunci când aceasta este consumată cu moderație.

În plus, berea reduce riscul de osteoporoză datorită conținutului de siliciu, un mineral care contribuie la dezvoltarea și la creșterea rezistenței oaselor.

Compușii vegetali din bere au fost asociați cu o posibilă reducere a riscului de a dezvolta diabet, mai multe tipuri de cancer sau

Este benefică pentru rinichi

Sănătatea rinichilor poate fi îmbunătățită cu ajutorul berii. Da, ai citit bine. Consumul moderat de bere previne formarea pietrelor la rinichi, datorită conținutului ridicat de apă al acesteia.

Efectul diuretic ale berii ajută la eliminarea toxinelor care se acumulează în organism și trebuie evacuate prin urină. Asta înseamnă că berea împiedică pierderea calciului din oase, care se poate depune în alte părți ale corpului. Tocmai în acest fel este prevenită formarea pietrelor.

Este bună pentru inimă

Berea băută ocazional îți oferă beneficii pentru inimă (la fel ca servirea unui pahar de vin roșu la cină). Această băutură scade riscul de a suferi de probleme cardiace precum accidentul vascular cerebral, infarctul sau arterioscleroza.

Reduce nivelul de colesterol „rău”

Consumul de bere ajută la eliminarea lipidelor acumulate pe pereții arterelor. Acest lichid scade nivelul de colesterol „rău” (LDL) și crește nivelul de colesterol „bun” (HDL).

Pentru a te bucura de aceste beneficii, două pahare de bere pe săptămână sunt suficiente.

Întărește sistemul imunitar al femeilor

Consumul moderat de bere îmbunătățește sistemul imunitar la femeile adulte (dacă este consumată în exces, efectul este însă opus). Riscul de boli infecțioase scade, iar organismul este mai capabil de a preveni atacul acestora.

Încearcă să testezi acest beneficiu consumând bere în timpul iernii. Vei vedea că ești mai puțin predispusă la gripă, răceală și infecții în gât.

Îți prelungește viața

Nu încercăm să-ți spunem că, dacă bei bere, vei ajunge la 100 de ani, însă îți vei mări speranța de viață. Această băutură conții mii de compuși cu proprietăți antioxidante. Astfel, berea previne deteriorarea celulelor și întârzie procesul de îmbătrânire. Prin urmare, datorită ei, vei avea o viață mai lungă și sănătoasă.

Berea are și alte beneficii în afară de cele enumerate mai sus. Printre altele:

  • Este un remediu excelent pentru insomnie
  • Previne formarea cheagurilor de sânge
  • Îmbunătățește memoria
  • Înfrumusețează și întinerește pielea

Acum că știi cât poate fi de sănătoasă această băutură, nu ezita să servești o halbă de bere din când în când fără să te simți vinovat.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending