Connect with us

Sanatate

Beneficii uluitoare ale sarii de Himalaya si ale sarii celtice

Sarea este folosita de sute de ani pentru da un plus de savoare mancarii, fiind vitala pentru existenta umana. Totusi, acum nu trebuie sa exagerezi cu consmul de sare, intrucat excesul, indiferent de domeniu, nu este nici indicat, nici de dorit. Si daca tot vorbim de sare… ar trebui sa stii ca exista diferente majore intra sarea de masa procesata si sarea de mare.

Sarea de mare vs sarea de masa

Sarea de masa se obtine din expunerea sarii naturale la o temperatura de aproape 700 grade C. In timpul acestui proces, compozitia chimica este complet alterata si toate beneficiile nutritionale sunt distruse.

In cele din urma, ceea ce se numeste sare de masa are 97.5% clorura de sodiu si 2.5% urmatoarele ingrediente: aditivi, iodina, zahar alb procesat si derivati ai aluminiului.

Ceea ce inseamna ca acest produs cu greu mai poate fi numit sare. Pana la urma, asa numita sare creste riscul de probleme cardiovasculare si boli cronice din cauza generarii de hipertensiune si arteroscleroza.

Asadar, atunci cand se vorbeste de faptul ca sarea nu este buna pentru sanatate este vorba despre sarea de masa. Spre deosebire de sarea adevarata, sarea de masa determina corpul sa retina apa si este atat de toxica incat trupul este comutat pe reactia „lupta sau fugi”.

Nu este de mirare ca oamenii care folosesc sarea de masa dezvolta diabet, guta si obezitate. In plus, cum este ionizata afecteaza negativ glanda tiroida ceea ce cauzeaza aparitia de boli autoimune.

Beneficiile sarii adevarate

Cand vorbim de sarea adevarata, ca de exemplu sarea celtica sau sarea de Himalaya atunci exista si beneficii pe care oamenii ar trebui sa le stie.

Sarea de mare contine: 60 de saruri minerale care te ajuta sa ramai hidratat, un nivel suficient e sodiu astfel incat sa existe un raport echilibrat de sodiu-potasiu in organism, electroliti, saruri necesare petru o functionare proprice a sistemului imunitar, a tiroidei si a glandelor suprarenale, enzime digestive ce ajuta organismul sa absoarba mai multi nutrienti din alimentele pe care le consumi.

Care este cea mai buna sare?

Sarea de Himalaya

Se spune ca este cea mai pura sare care exista pe aceasta planeta. Se crede ca are in compozitie elemente ale primei sari care a existat pe pamant. Sarea de Himalaya contine toate cele 84 de elemente care se gasesc in corpul uman.  Iata cateva dintre beneficiile unui consum regulat de sare de himalaya:

– regleaza continutul de apa din organism;

– asigura un pH sanatos in celule (mai ales in cele ale creierului);

– asigura un nivel sanatos al zaharului in sange si poate ajuta la reducerea semenelor de imbatranire;

– absoarbe particulele de mancare din tractul intestinal;

– sprijina sanatatea sistemului respirator;

– spijina sanatatea sinusurilor;

– previne crampele musculare;

– sprijina sanatatea oaselor;

– regleaza somnul;

– sprijina libidoul;

– asigura sanatatea sistemului vascular;

– regleaza tensiunea arteriala alaturi de suficienta apa si potasiu.

Sarea celtica

Este comparabila cu sarea de Himalaya in ceea ce priveste compozitia si beneficiile pentru sanatate. Sarea celtica, numita si sare gri, este o sare marina nerafinata obtinuta prin razuirea depunerilor de sare rezultate in urma evaporarii apei marine de pe o serie de panouri de evaporare a apei. Este recoltata de pe coastele nord-vestice ale Frantei. Iata cateva dintre beneficiile furnizate de consumul sarii celtice:

– alcalinizeaza corpul;

– echilibreaza nivelul glicemiei;

– elimina acumularea de mucus;

– intareste imunitatea;

– imbunatateste functionarea creierului;

– creste nivelul energetic;

– furnizeaza un echilibru din punct de vedere al electrolitilor;

– asigura un somn odihnitor;

– previne crampele musculare;

– regleaza bataile inimii si tensiunea arteriala.

Sarea celtica are are o textura mai umeda si mai sfaramicioasa.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending