Connect with us

Sanatate

8 semne ca organismul tau produce prea mult estrogen

Echilibrul hormonal este foarte important pentru sanatatea organismului. Iti prezint mai jos cele 8 semne ca organismul produce prea mult estrogen si ce trebuie sa faci in aceasta situatie.

Estrogenul este unul dintre cei mai importanti hormoni prezenti in organismul femeilor si este responsabil de cresterea si functionarea corecta a sistemului reproducator, dar si de cresterea parului in anumite zone ale corpului, dezvoltarea normala a sanilor si evolutia ciclului menstrual. Mentinerea nivelului normal al acestui hormon este foarte importanta deoarece un nivel prea ridicat de estrogen in organism poate determina aparitia cancerului in randul femeilor.

Cauzele cresterii nivelului de estrogen

Nivelul estrogenului creste in mod natural in timpul pubertatii si sarcinii. Dar cresterea poate sa apara si ca urmare a altor cauze, cum ar fi poluarea mediului inconjurator sau un regim alimentar dezechilibrat.

Din cauza folosirii pesticidelor si erbicidelor si a hormonilor de crestere in cultura plantelor, nivelul estrogenului poate sa creasca foarte rapid, asa ca este bine sa citesti cu atentie eticheta produselor pe care le cumperi ca sa vezi unde si cum au fost produse. Pe langa aceste cauze, mai exista si alte motive care tin de stilul de viata: consumul exagerat de alcool si medicamente, bolile de inima, diabetul, obezitatea si tensiunea arteriala marita, dar si stresul.

Care sunt cele 8 semnale ca organismul tau produce prea mult estrogen:
1. Sani umflati sau moi.

Multe femei resimt schimbari la nivelul sanilor in timpul perioadei de ciclu si a sarcinii, deoarece sanii sunt foarte sensibili la fluctuatiile hormonale. Daca ai constatat ca pielea sanilor este uscata sau ca sanii sunt mai umflati decat de obicei, motivul este nivelul ridicat de estrogen.

2. Schimbari de stare.

Estrogenul are o influenta foarte mare asupra starii mentale si a emotiilor. Aceste emotii seamana cu cele pe care le experimentezi in timpul perioadei premenstruale. Te poti simti deprimata sau anxioasa si poti deveni foarte emotiva fara niciun motiv.

3. Chisturile de la nivelul sanilor.

Este foarte posibil ca din cauza nivelului ridicat de estrogen, sanii sa prezinte niste formatiuni interne de forma rotunda. Aceste formatiuni pot fi moi sau dureroase dar este foarte important sa mergi imediat la doctor daca le descoperi la autoexaminarea sanilor.

4. Caderea parului.

In mod obisnuit, aceasta este o problema a barbatilor, dar atunci cand organismul tau produce prea mult estrogen, este posibil sa pierzi mai mult par decat in mod obisnuit. Acest fapt iti poate cauza o stare de depresie. Dar trebuie sa retii ca pierderea parului este influentata si de stilul de viata.

5. Cresterea in greutate.

Desi nu mananci mai mult si nu esti o persoana sedentara, ai observat ca zona abdominala este din ce in ce mai proeminenta. Acesta poate fi un semn al prezentei in exces in organism a estrogenului. Este posibil sa fii si balonata si sa te lupti cu kilogramele in plus chiar daca tii regim.

6. Ciclu menstrual neregulat.

Daca nu ai avut niciodata astfel de probleme si te confrunti brusc cu intarzierea sau sosirea anticipata a ciclului menstrual, este foarte posibil ca acest lucru sa fie determinat de un dezechilibru hormonal.

7. Stare de oboseala permanenta.

Daca ai probleme cu somnul, te poti simti extenuata tot timpul. Acest lucru este normal. Dar daca te simti mai obosita decat de obicei, iar stilul tau de viata nu s-a modificat, atunci acesta poate sa fie un semn ca ar trebui sa-ti verifici nivelul hormonal al organismului.

8. Probleme cu somnul.

Excesul de estrogen poate produce probleme legate de durata si calitatea somnului. Este posibil sa te simti prea agitata si sa nu poti sa adormi sau, dimpotriva, sa te confrunti cu o stare de somnolenta. Daca obiceiurile tale legate de somn se schimba brusc fara un motiv intemeiat, atunci problema ar putea sa fie creata de un dezechilibru hormonal.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending