Connect with us

Sanatate

8 diuretice naturale pentru retenția de apă

Unul dintre cele mai recomandate diuretice naturale este castanul sălbatic. Acesta conține flavonoide ce stimulează eliminarea apei în exces și ameliorează varicele și flebita.

 

Când vorbim de diuretice naturale pentru retenția de apă, ne referim la acele alimente și plante care au proprietăți ce ajută la creșterea diurezei. Aceasta reprezintă abilitatea organismului de a elimina lichidele în exces care, în caz contrar, pot fi reținute în organism.

 

Când corpul tău începe să se umfle, aparent fără niciun motiv, este posibil să te confrunți cu retenția de apă, o problemă care poate deveni periculoasă, mai ales pentru sistemul cardiovascular.

Dificultățile întâmpinate în reducerea excesului de apă din organism pot fi cauzate de mai mulți factori: o dietă bogată în sare, tulburări hormonale, ereditate sau consumul de alimente nocive.

Din fericire, cu ajutorul următoarelor diuretice naturale pentru retenția de apă, poți să împiedici această problemă să afecteze în mod negativ funcțiile organismului (cum ar fi metabolismul). Află mai multe din rândurile de mai jos!

 

1. Feniculul – unul dintre cele mai bune diuretice naturale pentru retenția de apă

Această plantă mediteraneană are numeroase beneficii de care poți să profiți, consumând-o ca aliment, mirodenie, ceai sau chiar cocktail.

Este unul dintre cele mai puternice diuretice naturale pentru retenția de apă, eliminând excesul de lichide și ajutând la reglarea mai multor procese digestive.

 

2. Ceai verde

Ceaiul verde este cunoscut pentru concentrația sa ridicată de antioxidanți și alți compuși care ajută la slăbit. Are, de asemenea, proprietăți diuretice care stimulează detoxifierea naturală a organismului, un proces important pentru a echilibra nivelul de fluide din corp și pentru a elimina toxinele.

 

3. Ananas

Acest fruct tropical a devenit foarte popular în lumea întreagă datorită gustului său dulce și conținutului ridicat de apă.

Ananasul este compus în proporție de 85% din apă, ceea ce înseamnă că are calorii puține, dar este bogat în fibre, vitamina C și bromelaină, toate acestea ajutând la reducerea retenției de apă.

Fiind o sursă excelentă de potasiu, ananasul contribuie la echilibrarea conținutului de sodiu din organism, fapt care, la rândul său, stimulează eliminarea excesului de lichide și îmbunătățește mai multe funcții vitale din corp.

 

4. Cireșe

Cireșele conțin până la 70% apă, cantități mari de vitamina B și, într-o proporție mai mică, magneziu, un mineral esențial pentru îmbunătățirea dispoziției.

Fiind, la rândul lor, o sursă bogată de potasiu, aceste fructe sunt considerate diuretice naturale pentru retenția de apă. Conțin cantități considerabile de flavonoide și antioxidanți care facilitează eliminarea apei din organism.

 

5. Pepene

Acest fruct răcoritor are un conținut ridicat de apă (aproape 90%), dar și de vitamine, fibre și alți compuși care combat retenția de apă.

Pepenele este bogat și în beta-caroten, un antioxidant care previne îmbătrânirea prematură prin stoparea acțiunii negative a radicalilor liberi.

 

6. Castan sălbatic

Castanul sălbatic este apreciat pentru abilitatea sa de a ameliora varicele, hemoroizii și flebita. În general, sunt folosite doar fructele și semințele, însă întreaga plantă are proprietăți benefice.

Castanele sunt excelente pentru combaterea retenției de apă, datorită conținutului ridicat de flavonoide, cum ar fi quercitina și rutina. Acești antioxidanți stimulează eliminarea lichidelor prin urină.

 

7. Coada-calului

Numele acestei plante provine de la faptul că arată ca o coadă de cal sau un pămătuf, fiind considerată pentru mult timp doar o buruiană, ignorată de toată lumea.

Consumul regulat de coada-calului poate mări producția de urină cu până la 30%, facilitând eliminarea toxinelor și a fluidelor și ajutând la prevenirea formării pietrelor la rinichi.

 

8. Ceapă

Această legumă aparent banală este o sursă excelentă de minerale și oligoelemente, cum ar fi calciu, magneziu, clor, cobalt, fier, potasiu și multe altele – dar și de vitaminele A, B, C și E.

Ceapa este diuretică, fiind compusă în proporție de 91% din apă.

Consumul regulat de ceapă, mai ales crudă, stimulează funcțiile renale, favorizând eliminarea excesului de apă și prevenind numeroase boli.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending