Connect with us

Sanatate

7 tehnici simple care combat stresul și anxietatea

Aproximativ 275 de milioane de oameni din întreaga lume se confruntă cu anxietate.

Stresul este o altă problemă des întâlnită ce afectează 75% dintre oameni, cu efecte serioase asupra sănătății fizice și psihice. Terapia este una dintre principalele soluții pentru astfel de probleme, dar există și câteva tehnici simple pe care să le pui în practică atunci când simți că te confrunți cu o stare de anxietate. Iată ce să încerci:

Gargara

Gargara stimulează nervul vag, care joacă un rol important în reglarea stărilor de spirit, inclusiv în apariția anxietății. Stimularea acestui nerv încetinește răspunsul față de situații stresante, reducând nivelul anxietății. De asemenea, cântatul și râdul stimulează nervul vag, îmbunătățind starea de spirit.

Îmbrățișarea „fluture”

Acest gest simplu te ajută să te calmezi atunci când simți că ești cuprinsă de o stare de anxietate. Încrucișează mâinile pe piept, cu palmele în dreptul umerilor.

Degetele mari ar trebui să se situeze în zona claviculei. sLovește ușor cu mâinile în zona umerilor, alternând stânga dreapta. Concentrează-te asupra respirației.

Expirația prelungită

O altă modalitate de a stimula nervul vag este aceea de a respira lent. Expirația prelungită este în mod special benefică pentru a reduce stresul. Expiră într-o perioadă de două ori mai lungă comparativ cu inspiția. O proporție adecvată este de patru secunde pentru a inspira și opt secunde pentru a expira. Va dura 12 secunde ciclul de respirație, iar într-un minut vei putea să respiri de cinci ori, astfel că îți va fi ușor să numeri pe degetele de la o mână.

Mirosurile familiare

Studiile au arătat că anumite mirosuri pot reducere stresului.

De exemplu, unele uleiuri esențiale te pot ajuta să te relaxezi. De asemenea, cercetătorii au descoperit că mirosurile familiare ne calmează și reduc stările de anxietate. Mirosurile sunt asociate de obicei de creier cu anumite amintiri, emoții sau persoane. Dacă simți un miros care îți amintește de un lucru plăcut sau o persoană dragă, vei putea să reduci starea de anxietate.

Un cub de gheață în mână

Acest truc te va ajuta să faci față atacurilor de panică. Ia un cub de gheață în mână și ține-l cât poți de mult, apoi mută-l în cealaltă mână. Funcționează prin faptul că îți distrage atenția de la starea de neliniște accentuată pe care o simți. Dacă nu ești acasă și nu ai acces la gheață, o altă opțiune sunt bomboanele sau jeleurile acre.
Au un efect similar, reușind să-ți distragă atenția de la starea de neliniște.

Relaxarea musculatură progresivă

Această tehnică presupune încordarea și relaxarea anumitor părți ale corpului și te poate ajuta să te reduci nivelul stresului și anxietății. Iată câteva exemple:
Picioare: Strânge degetele de la picioare și ține-le astfel timp de zece secunde, apoi relaxează-le.
Umeri: Ridică umerii până la nivelul urechilor, păstrează poziția timp de zece secunde apoi coboară-i.
Brațele: Strânge pumnii și încordează brațele. Menține astfel timp de zece secunde, apoi relaxează-le.

Tehnica de eliberare emoțională

Este o metodă cu efecte benefice pentru a reduce stările negative cauzate de anxietate și depresie.

Presupune lovirea ușor cu vârfurile degetelor a unor puncte de pe corp în timp ce te concentrezi asupra problemelor care te frământă și repeți unele afirmații scurte. Principalele puncte sunt muchia palmei, sprâncenele, lateralele ochilor, sub ochi, sub nas sau bărbia.
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending