Connect with us

Sanatate

7 alimente care îți îmbunătățesc dispoziția

 

Știai că schimbările bruște de dispoziție pot fi cauzate de un deficit de acizi grași omega 3? Organismul nu produce în mod natural acest nutrient, iar lipsa lui poate cauza stări depresive.

Alimentația nu îți afectează numai înfățișarea, ci și gândurile, emoțiile și acțiunile. Există chiar și alimente care îți îmbunătățesc dispoziția.

Multe dintre mâncărurile pe care le servești pot cauza dezechilibre la nivelul sistemului nervos, dispoziție proastă, oboseală, anxietate și depresie.

Dacă ai observat că ești mereu prost dispussau supărat, apelează la aceste alimente care îți îmbunătățesc dispoziția. Această schimbare în alimentație este o metodă mai sănătoasă, mai ieftină și mai simplă decât tratamentul medicamentos.

Dacă în ciuda modificării dietei, nu îți regăsești echilibrul emoțional, ar fi bine să mergi la psiholog. Uneori problemele de acest gen nu au legătură cu alimentația, ci cu oamenii din jurul nostru și situațiile de viață cu care ne confruntăm.

 

1. Cacao sau ciocolată amăruie

Unul dintre principalele alimente care îți îmbunătățesc dispoziția este cacaua. Aceasta oferă o stare de bine datorită unui compus chimic din compoziția sa, numit teobromină, care:

  • Mărește nivelul de serotonină și dopamină din organism;
  • Relaxează sistemul nervos;
  • Reduce stările de anxietate și depresie.

Totodată, cacaua conține triptofan, o substanță chimică ce stimulează producția de serotonină. Datorită beneficiilor sale, îți recomandăm să consumi un baton mic de ciocolată sau cacao în fiecare zi pentru a combate depresia și anxietatea.

Pentru a te bucura de efectele pozitive ale acestui aliment, este important să consumi ciocolată cu un conținut ridicat de cacao, de minim 65%.

 

2. Nuci

Lista de alimente care îți îmbunătățesc dispoziția continuă cu un fruct binecunoscut și apreciat: nuca. Nucile sunt bogate în acizi grași omega 3, un nutrient pe care organismul nu îl produce de unul singur. Existența unui deficit provoacă stări depresive.

În plus, nucile conțin triptofan, un element despre care am mai discutat mai sus.

  • Îți recomandăm să mănânci 5 nuci pe zi pentru a-ți echilibra starea de spirit.
  • Le poți consuma ca atare sau le poți adăuga în smoothie-uri și deserturi.

 

3. Banane

Banana este nelipsită de pe lista de alimente care îți îmbunătățesc dispoziția. Pentru a te bucura de efectele sale pozitive, este indicat să o consumi zilnic sau măcar de două ori pe săptămână.

Beneficiile bananelor la nivel emoțional se datorează conținutului ridicat de vitamina B6. Această vitamină este implicată în procesul de transformare a compușilor proteici din serotonină.

În plus, grație conținutului de acid folic, vitamina C și fibre vegetale, bananele îți întăresc sistemul imunitar.

 

4. Semințe de susan

Semințele de susan sunt printre cele mai bune alimente care îți îmbunătățesc dispoziția, deoarece conțin treonină. Acesta este un aminoacid esențial pe care organismul nu îl poate produce și sintetiza în mod natural.

Un nivel scăzut de treonină poate cauza episoade de tristețe cronică. 

  • Pentru a obține acest nutrient, îți recomandăm să adaugi o linguriță de semințe de susan în salate sau să pui ulei de susan în mâncare.

 

5. Somon și alte tipuri de pește

După cum ai observat, am tot vorbit despre alimente care îți îmbunătățesc dispoziția datorită conținutului bogat de acizi grași omega 3. Ei bine, din această categorie face parte și peștele, mai ales somonul, tonul și sardinele.

Acizii grași omega 3 afectează în mod direct eficiența mișcării anumitor neurotransmițători, astfel încât un deficit poate cauza stări depresive.

  • Este recomandat să adaugi în dieta săptămânală cel puțin o porție pește gras.
  • Dacă se poate, mănâncă pește de trei ori pe săptămână, alături de o garnitură de legume.

Asigură-te că peștele pe care îl cumperi este de calitate și nu conține agenți poluanți. Acest lucru este valabil mai ales în cazul somonului, deoarece anumite specii provenite din fermele piscicole sunt hrănite cu chimicale care îți pot afecta dispoziția.

Dacă optezi pentru ton, încearcă să găsești opțiuni naturale. Chiar dacă este o opțiune mai ieftină, tonul la conservă conține un nivel ridicat de sare și chimicale.

 

6. Alimente care îți îmbunătățesc dispoziția bogate în fibre

Alimentele bogate în fibre solubile ajută la îmbunătățirea dispoziției în cazul în care emoțiile negative sunt cauzate de fluctuațiile nivelului de zahăr din sânge. Dacă ești diabetic, fibrele te pot ajuta la reglarea glicemiei. 

Pe lângă faptul că afectează funcționarea organelor interne, hiperglicemia îți provoacă o întreagă paletă de emoții negative în doar câteva minute.

Dacă te confrunți cu un astfel de episod, trebuie să îți verifici glicemia pentru a-ți da seama dacă aceasta este cauza.

 

7. Carne roșie macră

Carnea roșie macră este bogată în acid linoleic, o grăsime naturală care combate stresul și previne acumularea grăsimilor în organism. În plus, acest aliment conține fier și omega 3, doi nutrienți care îmbunătățesc sănătatea creierului.

  • Pentru a te bucura de beneficiile menționate, este important să gătești carnea roșie cu o cantitate cât mai mică de sare și grăsimi.

 

Smoothie pentru îmbunătățirea dispoziției

O modalitate simplă de a adăuga în dietă alimente care îți îmbunătățesc dispoziția o reprezintă smoothie-urile. Trebuie doar să fii atent/ă la cantități, pentru a nu provoca o creștere a glicemiei.

Iată cum să prepari un smoothie simplu și delicios.

Ingrediente

  • 1 cană de lapte degresat (250 ml)
  • ½ banană
  • 5 nuci
  • 1 linguriță de cacao sau o pătrățică de ciocolată amăruie (5 g)

Mod de preparare

  • Procesează în blender toate ingredientele, până obții un amestec omogen și bea smoothie-ul imediat.
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending