Connect with us

Sanatate

7 Alimente Bogate în Vitamina B12

Vitamina B12 este un nutrient esențial pe care corpul nu îl poate produce singur și care trebuie asimilată din alimentele pe care le consumăm și din suplimente. Vitamina B12 este esențială pentru unele dintre cele mai importante funcții ale organismului, cum ar fi formarea celulelor roșii din sânge, sinteza ADN-ului, funcționarea nervilor și menținerea funcției cognitive.

În același timp, deficitul de vitamina B12 poate avea efecte neplăcute asupra stării de sănătate, dar de multe ori acesta nu este diagnosticat corect sau trece neobservat în cadrul unui control medical. Deficitul de vitamina B12 poate provoca anemie, leziuni ale nervilor și poate chiar afecta memoria și raționamentul.

Există anumite categorii care prezintă un risc mai ridicat de a suferi de deficiență de vitamina B12, printre acestea fiind vegetarienii, femeile însărcinate sau cele care alăptează. Deficitul de vitamina B12 este însă simplu de evitat, atât timp cât fiecare recunoaște pericolul, poate să își dea seama la primele simptome și ia măsuri necesare.

Un rol foarte important pentru a asimila suficientă vitamina B12 în organism îl are dieta.

Organele de animale

Organele de animale, în special cele de miel sunt o sursă importantă de vitamina B12. Consumul de ficat sau rinichi aduce un aport de nutrienți importanți pentru organism, iar ficatul de miel are un conținut ridicat de vitamina B12, la fel și ficatul de vițel sau cel de vită.

Sardinele

Sardina, un pește mic care trăiește în apele sărate ale mărilor, este bogată în nutrienți foarte valoroși, iar vitamina B12 se găsește printre aceștia. Pe lângă vitamina B12, sardinele sunt o sursă importantă de acizi grași omega 3.

Carnea de vită

Carnea de vită este o sursă excelentă de vitamina B12. Cea mai mare concentrație de vitamina B12 se găsește în bucățile fără grăsime. Pentru a beneficia din plin de calitățile nutriționale pe care le are carnea de vită, alege să o consumi preparată la grătar sau la cuptor, și nu prăjită.

Cereale fortificate

Cerealele fortificate sunt o sursă bună de vitamina B12 pentru vegani sau vegetarieni, deoarece este produsă sintetic și nu provine de la animale.

Tonul

Tonul este un pește care se consumă frecvent fiind o bună sursă de nutrienți, inclusiv proteine, vitamine și minerale. Tonul are o concentrație mare de vitamina B12, în special în porțiunea mușchilor situați imediat sub piele. Inclusiv tonul din conservă are un conținut mare de vitamina B12.

Somonul

Somonul este recunoscut pentru conținutul bogat de acizi grași  omega 3. Dar în același timp este și o sursă foarte importantă de vitamina B12.

Laptele și produsele lactate

Laptele și produsele lactate precum iaurtul sau brânza sunt surse excelente de proteine, vitamine și minerale, inclusiv vitamina B12. Unele studii au arătat că organismul absoarbe mult mai bine vitamina B12  din lapte și produse lactate, decât din carne de vită, pește sau ouă.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending