Connect with us

Sanatate

6 uleiuri esențiale benefice pentru sinuzită

Sinuzita este o boală cauzată de inflamația sinusurilor paranazale. Deși în mod normal se ameliorează și fără medicamente, anumite uleiuri esențiale pot ajuta la controlul acesteia.

 

Infecțiile sinusale sau sinuzita pot apărea ca o consecință a unui atac viral sau bacterian. De fapt, multe cazuri sunt provocate de același virus care determină apariția răcelii comune. Știi cum să combați această boală în mod natural? Descoperă 6 uleiuri esențiale pentru sinuzită!

Sinuzita apare atunci când sinusurile paranazale devin iritate sau inflamate. Din cauza acestui fapt, poți experimenta simptome incomode, cum ar fi congestia nazală, scăderea simțului mirosului și dureri de cap, printre altele. Deși simptomele pot fi de multe ori ușoare, uneori se transformă într-o problemă cronică.

Din fericire, există câteva remedii naturale pe care le poți folosi, cum ar fi uleiurile esențiale, care te ajută să accelerezi recuperarea. Utilizarea lor în aromaterapie sau local poate ajuta la calmarea multor simptome. În acest articol, îți vom împărtăși câteva opțiuni.

6 uleiuri esențiale pentru sinuzită

Uleiurile esențiale sunt o alternativă naturală pentru combaterea sinuzitei. Deși în cazurile cronice ar trebui să consulți un medic, prin utilizarea acestor ingrediente poți atenua cazurile acute sau ușoare. De ce sunt atât de eficiente?

Compușii volatili ai uleiurilor esențiale sunt folosiți în sesiunile de aromaterapie pentru efectul lor relaxant. În acest caz particular, inhalarea acestor substanțe poate reduce congestia și poate calma simptomele sinuzitei, cum ar fi durerile de cap. Să aruncăm o privire la câteva opțiuni.

Uleiul de arbore de ceai

Proprietățile antiseptice, antibacteriene și antiinflamatoare ale uleiului de arbore de ceai îl fac un instrument excelent pentru combaterea sinuzitei. Inflamația sinusurilor paranazale și înmulțirea bacteriană sunt cauzele problemei.

Cum se folosește

  • Pentru început, pune aproximativ 20 de picături de ulei de arbore de ceai într-o oală cu apă clocotită.
  • Apoi, apleacă-te peste oală și inspiră aburul.
  • Fă acest lucru timp de aproximativ 5 minute, până când simți o ușurare.

2. Uleiul de eucalipt

Uleiul de eucalipt este utilizat pentru tratarea multor probleme respiratorii. În acest caz, datorită conținutului său de cineol, poate ajuta la tratarea sinuzitei. Este recomandat de Asociația Națională de Aromaterapie Holistică (NAHA) pentru purificarea aerului și îndepărtarea bacteriilor și a altor germeni.

Cum se folosește

  • La fel ca în cazul uleiului anterior, pune aproximativ 20 de picături de ulei de eucalipt într-o oală cu apă clocotită și inspiră aburul.
  • Dacă vrei, poți folosi vaporii pentru a purifica locuința și alte zone.
  • De asemenea, o altă opțiune este să combini ulei de eucalipt cu ulei de măsline sau ulei de cocos pentru a te masa pe piept.

3. Uleiul de oregano

Datorită agenților antimicrobieni și antifungici ai acestui produs, uleiul de oregano poate combate sinuzita și alte infecții respiratorii. Cu toate acestea, dovezile care îi susțin eficacitatea în aceste cazuri sunt doar anecdotice.

Cum se folosește

  • Fierbe ulei de oregano cu apă pentru a inhala aburul sau aplică-l local pe piept după ce l-ai combinat cu ulei de cocos
  • Repetă utilizarea până când simți că simptomele se ameliorează.

4. Uleiul de lavandă

Unul dintre cele mai bune uleiuri esențiale pentru ședințele de aromaterapie este uleiul de lavandă. Datorită mirosului său plăcut, este foarte relaxant și terapeutic. Poate fi folosit ca aliat pentru tratarea congestiei, a durerilor de cap și a altor simptome legate de sinuzită.

Cum se folosește

  • Poți inhala ulei de lavandă prin tehnica de inhalare a vaporilor menționată anterior.
  • De asemenea, îl poți folosi într-un difuzor sau îl poți dilua în alte uleiuri pentru a-l aplica local.

5. Uleiul de mușcată

Uleiul de mușcată conține substanțe care ajută la combaterea infecțiilor respiratorii. Pe lângă faptul că este utilizat pentru bronșită și tuse, este util și pentru combaterea sinuzitei. Potrivit unui studiu, câteva picături de ulei de mușcată pot atenua simptomele comune de răceală.

Cum se folosește

  • Utilizează ulei de mușcată într-un difuzor sau diluează-l în baie.

6. Ulei de cimbru pentru combaterea sinuzitei

Aplicarea locală a uleiului de cimbru poate ajuta la combaterea sinuzitei și a altor infecții ale tractului respirator. Datorită efectelor sale antimicrobiene și antiinflamatoare, previne dezvoltarea bacteriilor și calmează inflamația sinusurilor paranazale.

  • Mai întâi, combină-l cu un ulei purtător (ulei de cocos sau ulei de măsline).
  • Apoi, masează-l pe piele în zone precum pieptul.
  • De asemenea, îl poți inhala sub formă de vapori.

Ai sinuzită? Încearcă aceste uleiuri esențiale naturale pentru sinuzită. Nu uita să discuți cu medicul dacă simptomele se agravează sau durează câteva săptămâni.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending