Connect with us

Sanatate

6 alimente pe care nu trebuie sa le consumi niciodata inainte de culcare

Sa mananci sau nu o gustare inainte de somn? Fiecare persoana e diferita, important e CE alegi sa mananci.

Sa mergi la culcare cu stomacul gol poate creste nivelul de cortizol (hormonul stresului), ceea ce cauzeaza o stare de anxietate care te impiedica sa dormi bine. Pe de alta parte, o masa copioasa iti va crea o stare de disconfort care, din nou, iti va afecta somnul. Deci care ar fi alegerea potrivita?

Specialistul in nutritie Julie Stefanski a declarat pentru MindBodyGreen ca e absolut in regula sa mananci ceva inainte de culcare, atata vreme cat nu e vorba despre cantitati enorme si te tii departe de aceste alimente si bauturi nerecomandate:

1. Mancarurile picante.

Daca esti un mare fan al alimentelor picante, este mai bine sa le consumi la pranz sau pana-n ora 18, spune Stefanski – mai ales daca ai probleme cu arsurile la stomac.

Curry-ul tau preferat poate declansa refluxul acid, chiar si in mijlocul noptii, dupa ce ai adormit deja. Alimentele picante au, de asemenea, niveluri ridicate de capsaicina, o substanta chimica care creste temperatura corpului, lucru ce poate interfera si cu somnul.

Stefanski remarca faptul ca alcoolul este cunoscut pentru perturbarea somnului si multe cercetari confirma acest lucru. Nu numai ca interfereaza cu somnul adanc, dar poate face si trezirea mult mai dificila.

3. Alimentele prajite si grase.

Mancarurile prajite si grase sunt, de asemenea, cunoscute pentru declansarea refluxului gastroesofagian in timpul noptii, explica Stefanski. Grasimile sanatoase, cum ar fi nucile, semintele sau avocado, de exemplu, sunt bune, in timp ce grasimile saturate si alimentele prajite pot provoca indigestie, balonare si aciditate crescuta – iar toate acestea te vor impiedica sa te odihnesti.

4. Alimentele acide.

Stefanski explica faptul ca una dintre cele mai bune abordari pentru a manca seara este de a incerca sa reduci productia de acid gastric. Asta inseamna ca nu trebuie sa mananci prea aproape de ora culcarii si, desigur, sa eviti alimentele acide, adica tot ce inseamna zahar, cereale, anumite produse lactate si din carne si produse de patiserie, sosuri de rosii etc.

5. Bauturi carbogazoase si cofeinizate.

Cafeaua nu este singura bautura cu cofeina de evitat inainte de culcare: sucurile si ceaiurile pot contine de asemenea cofeina, afectandu-ti capacitatea de a te relaxa si a adormi. Chiar daca iti imaginezi ca nu are cum sa te afecteze un pic de cofeina, cel mai bine e sa consumi astfel de bauturi in prima parte a zilei.

Bauturile carbogazoase, explica Stefanski, pot, de asemenea, sa perturbe digestia si sa provoace refluxul esofagian.

6. Mese mari.

In sfarsit, ca regula generala, ar trebui sa eviti sa mananci cantitati mari din orice fel de mancare inainte de culcare, spune Stefanski. A adormi cu burta plina iti va afecta digestia, dar si somnul. Poti manca mese mai mari la mic dejun si pranz, iar seara opteaza pentru ceva usor, care se digera fara probleme. Specialistul iti recomanda carne slaba cu quinoa si cateva feliute de legume, peste la cuptor, hummus cu ardei copti etc.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending