Connect with us

Sanatate

5 uleiuri esențiale pe care să le incluzi în rutina ta de îngrijire a pielii

Uleiurile esențiale au devenit tot mai populare în ultimii, fiind folosite în numeroase moduri, de la aromoterapie și până la îngrijirea pielii și a părului.
Pentru a beneficia de toate efectele pozitive ale uleiurilor esențiale, trebuie în primul rând să le folosești corect. Deși sunt 100% naturale, uleiurile esențiale pot avea efecte nocive asupra pielii atunci când sunt utilizate greșit.
Uleiurile esențiale nu se aplică niciodată nediluate pe piele. Trebuie să le adaugi într-un ulei purtător, care este de obicei un ulei cu efect hidratant precum cel de măsline, migdale, sâmburi de sttruguri, avocado, jojoba etc. De asemenea, poți să pui câteva picături din uleiul tău esențial preferat în crema hidratantă pentru zi sau cea reparatoare pentru noapte. Iată câteva uleiuri esențiale pe care să incluzi în rutina ta zilnică de îngrijire a pielii:

Ulei esențial de neroli pentru hidratare

Neroli are un puternic efect hidratant, ajutând la blocarea apei la nivelul pielii, ceea ce îl transformă într-un aliat ideal pentru pielea uscată.

Adaugă câteva picături de ulei esențial de neroli într-o sticluță cu ulei purtător precum ulei de măsline, cocos sau avocado. Folosește-l seara, după ce ți-ai curățat și spălat tenul, dar și dimineața, înainte de a aplica crema cu factor de protecție solară.

Citește și: 7 uleiuri esențiale care stimulează creșterea părului

Ulei esențial de mandarine pentru uniformizarea culorii pielii

Pielea ta are un aspect obosit și este lipsită de strălucire? Încearcă să adaugi ulei esențial de mandarine în ritualul de îngrijire a pielii. Bogat în vitamina C, uleiul esențial de mandarine ajută la uniformizarea culorii pielii, lăsând în același timp tenul proaspăt și radiant.

Adaugă 10 picături de ulei esențial de mandarine într-o cantitate de 50ml ulei purtător și aplică-l pe piele dimineața și seara.

Ulei esențial de lavandă pentru o piele mai fermă

Lavanda este recunoscută pentru aroma sa cu efect calmant, însă acest ulei esențial versatil are și capacitatea de a tonifia pielea lipsită de fermitate. Diluează uleiul esențial de lavandă cu ulei purtător de măsline, avocado, sâmburi de struguri sau jojoba și aplică pe tenul curat, masând delicat cu mișcări de jos în sus și de la interior către exterior. Aplică-l seara, pentru un efect calmant și relaxant înainte de culcare. Acest amestec poate fi folosit și pe corp.

Ulei esențial de trandafir pentru calmarea pielii

Pentru a calma pielea sensibilă, optează pentru uleiul esențial de trandafir.

Este un ulei prețios, cu un parfum foarte plăcut, care ajută la calmarea și vindecarea pielii. Îl poți combina cu ulei esențial de geranium și mușețel, adăugate într-un ulei purtător hidratant, astfel încât să obții un tratament natural care calmează pielea înroșită. Aplică în fiecare dimineață pe față și gât, înainte de a folosi crema de zi.

Ulei esențial de magnolie pentru revitalizarea tenului

Acest ulei esențial cu efect energizant stimulează reînnoirea celulară și te ajută să obții un ten cu aspect proaspăt și revitalizat. Este ideal pentru tenul matur, ajutând la estomparea semnelor de îmbătrânire precum riduri și linii fine.

Combină-l cu un ulei purtător bogat în antioxidanți, așa cum este uleiul din sâmburi de struguri, pentru a-i amplifica efectul antiîmbătrânire.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Nouă motive pentru care plânsul este bun pentru sănătate

 

Lacrimile pot fi un adevărat balsam pentru fizic și psihic, în ciuda faptului că sunt rezultatul plânsului, care de obicei reprezintă o emoție negativă.

 

Plânsul este văzut în general ca o emoție negativă, ceea ce este adevărat într-o oarecare măsură, deoarece oamenii plâng atunci când nu sunt mulțumiți de ceva. Dar există și aspecte pozitive ale plânsului. Cercetările au arătat că plânsul îți poate oferi beneficii pentru sănătate. Iată nouă dintre beneficiile pentru sănătate ale plânsului.

1. Detoxifică organsimul

Plânsul îți ușurează corpul de un hormon de stres numit cortizol. Chiar dacă cortizolul are unele beneficii, persoanele predispuse la stres au niveluri mai ridicate, ceea ce este destul de periculos pentru mintea și corpul acestora. Plânsul poate reduce nivelul de cortizol din organism care, la rândul său, vă poate scădea stresul. Așa că, data viitoare când te trezești stresat din cauza jobului sau a problemelor tale personale, găsește un spațiu privat în care să poți plânge în liniște!

2. Descarcă durerea emoțională

Durerea emoțională este uneori mai grea de gestionat decât durerea fizică. Puteți utiliza calmante pentru a vă elibera rapid de durere, dar același truc nu va fi util cu durerea emoțională. Oamenii văd adesea durerea emoțională ca un semn al depresiei. Psihiatrii prescriu medicamente care pot face mai mult rău decât bine. Aceste medicamente pot oferi o ușurare temporară, dar vă pot oferi și efecte secundare dăunătoare. Unul dintre modurile naturale de a alina durerea emoțională este plânsul. Oamenii de știință au făcut studii despre plâns, care au arătat că plânsul poate elibera neurotransmițători în creier, ceea ce poate atenua durerea emoțională.

3. Are efecte antibacteriene

Acesta ar trebui să fie unul dintre cele mai surprinzătoare beneficii pentru sănătate ale plânsului. Oamenii de știință spun că plânsul este eficient în uciderea bacteriilor dăunătoare din organism. Acestea atribuie această proprietate anti-bacteriană unei anumite enzime numite lizozime. Această enzimă este prezentă în lacrimile care coboară din ochi în timp ce plângeți. Se spune că lizozima poate ucide bacteriile în 15 minute. Au fost experimente caz poate distruge pereții celulari ai bacteriilor, care ar duce în cele din urmă la distrugerea bacteriilor.

4. Îmbunătățește vederea

Plânsul îți poate îmbunătăți vederea. Lacrimile care curg în timpul plânsului sunt responsabile pentru acest lucru. Lacrimile au capacitatea de a-ți lubrifia pleoapele și globurile oculare. De fapt sfârșesc prin a-ți hidrata ochii. Deshidratarea este una dintre cauzele comune ale deteriorarii vederii. Dar, lacrimile pot compensa în mod natural această problemă. Este cunoscut faptul că particulele de praf pot cauza probleme oculare. Dar, lacrimile au capacitatea de a îndepărta particulele de praf din ochi. Lacrimile pot hidrata și mucoasele prezente lângă ochi. Așa că, data viitoare când simțiți mâncărime în ochi sau vederea încețoșată, încercați să plângeți cu lacrimi.

5. Facilitează respirația la bebeluși

Nou-născuții plâng mult. Sunetul plânsului poate fi uneori asurzitor și s-ar putea să credeți că ceva nu este în regulă cu copilul. Dar plânsul este de fapt bun pentru bebeluși. De fapt, nu este un semn bun dacă un nou-născut nu plânge, deoarece poate fi un semn că copilul se confruntă cu dificultăți de respirație. Majoritatea nou-născuților plâng în mod natural. Dar, dacă un bebeluș nu plânge, atunci medicii încearcă diferite lucruri, cum ar fi să țină bebelușul cu capul în jos sau să-l scufunde în apă rece doar pentru a-l face pe copil să plângă. Acesta este de fapt cunoscut ca primul plâns al bebelușului și este extrem de vital pentru respirația copilului după ce cordonul ombilical este tăiat.

6. Induce somnul la bebeluși

A-i face pe cei mici să doarmă este o provocare comună cu care se confruntă părinții. Când un copil plânge, părinții lui încearcă din greu să-l oprească din plâns. Dar, lăsându-l să plângă poate ajuta copilul să doarmă. Părinții ar trebui să învețe o tehnică numită „plânsul controlat”, care este eficient în inducerea somnului la un sugar. Se spune că un bebeluș doarme mai mult după plâns, iar șansele ca bebelușul să se trezească în timpul somnului sunt de asemenea reduse, deoarece bebelușul tinde să intre într-o stare de somn profund după plânsul controlat.

7. Îmbunătățește starea de spirit

Oamenii încearcă adesea diferite lucruri pentru a-și ridica starea de spirit. Dar natura ne-a oferit un instrument simplu numit plâns care ne poate ridica starea de spirit fără ajutorul vreunui element extern. Lacrimile sunt cunoscute a fi antidepresive naturale. Unele studii au fost, de asemenea, efectuate în această privință, care au arătat că lacrimile pot îmbunătăți starea de spirit a unei persoane și a face să se simtă pozitiv. Plânsul este de fapt considerat a fi o tehnică de auto-calmare. Persoanele cu tulburări legate de dispoziție sau probleme anxioase pot încerca cu siguranță plânsul. Plânsul vă poate face să inspirați aer rece, care este util în îmbunătățirea stării de spirit. Inhalarea aerului mai rece poate regla, de asemenea, temperatura creierului.

8. Îmbunătățește sistemul imunitar

Oamenii de știință au efectuat experimente care au relevat faptul că plânsul are un impact pozitiv asupra sistemului nostru imunitar. Se spune că plânsul este deosebit de eficient împotriva alergiilor cutanate, deoarece reglează secreția de imunoglobuline. Persoanele predispuse la reacții alergice pot avea o secreție anormală de imunoglobuline. Persoanele cu eczeme și alte afecțiuni legate de piele pot folosi plânsul ca mod natural de a preveni reacțiile alergice. Persoanele care suferă de artrită reumatoidă, o boală autoimună, au observat o reducere a durerii și a altor simptome după plâns. Plânsul poate controla secreția de tot felul de substanțe chimice imune despre care se știe că agravează simptomele alergice.

9. Lacrimile sunt bogate în electroliți

Lacrimile provin dintr-o glandă numită glandă lacrimală. Nu mulți oameni știu că lacrimile rezultate din plâns au electroliți și proteine care sunt utile organismului nostru. Unii dintre electroliții prezenți în lacrimile umane includ potasiu, sodiu, magneziu, zinc și, calciu. Lacrimile conțin de asemenea proteine utile, cum ar fi Lacritina, Lactoferrina, lizozima și Lipocalina. Știm că lizozima are proprietăți antibacteriene. Așadar, data viitoare când plângeți, încercați să vă sorbiți lacrimile, deoarece electroliții și aminoacizii prezenți în lacrimi sunt bune pentru corpul vostru. Înghițirea lacrimilor este cel mai natural mod de a lua electroliți.

Continue Reading

Trending