Connect with us

Sanatate

5 REMEDII NATURALE pentru respirația URÂT MIROSITOARE

Respirația urât mirositoare poate fi cauzată de înmulțirea bacteriilor în cavitatea bucală, modificări ale salivei sau boli subiacente. Din fericire, poți lupta natural contra acesteia cu ajutorul remediilor naturale preparate acasă.

 

Respirația urât mirositoare, cunoscută și sub numele de halitoză, este o problemă foarte frecventă. Potrivit American Dental Association, cel puțin 50% dintre adulți s-au confruntat cu această problemă cel puțin o dată în viață. Așadar, ce remedii pentru respirația urât mirositoare există?

Deși există mai multe tipuri de pastă de dinți și apă de gură pentru a trata această afecțiune, există și câteva remedii naturale pe care le poți folosi pentru a ajuta la controlul acesteia. În acest articol, îți vom împărtăși 5 alternative pe care să le încerci atunci când suferi de respirație urât mirositoare.

5 remedii pentru respirația urât mirositoare

Mai mult de 90% din cazurile de respirație urât mirositoare au originea în cavitatea bucală. Din cauza igienei dentare precare, bacteriile de pe limbă, gingii și dinți se înmulțesc, provocând această problemă. Dar, în anumite situații, halitoza poate fi cauzată de o problemă de sănătate subiacentă.

De exemplu, este frecvent întâlnită în rândul celor cu reflux acid, probleme digestive și boli hepatice. De asemenea, afectează pacienții cu diabet și insuficiență renală. În aceste cazuri, este dificil să o neutralizăm, chiar și cu o periuță de dinți și o apă de gură. Pentru a o controla, trebuie să tratezi cauza care stă la baza sa.

Remediile naturale pentru respirația urât mirositoare inhibă dezvoltarea bacteriilor și scad acumularea plăcii bacteriene. Din această cauză, sunt o opțiune bună pentru a rezolva această problemă. Însă este important să le completezi cu o igienă orală bună.

1. Pătrunjel

Pătrunjelul este unul dintre cele mai utilizate remedii pentru respirația urât mirositoare în medicina tradițională.

Unul dintre cele mai populare remedii naturale pentru respirația urât mirositoare este pătrunjelul. Această plantă are o aromă proaspătă care ajută la neutralizarea mirosului urât pe care îl lasă unele alimente. În plus, clorofila din compoziția sa ajută la inhibarea dezvoltării bacteriilor și protejează pH-ul natural al salivei.

Cum se folosește?

  • Ia câteva frunze de pătrunjel proaspăt și mestecă-le după fiecare masă.
  • Dacă preferi, prepară un ceai și folosește-l ca apă de gură.

2. Ceai verde

Cercetările sugerează faptul că ceaiul verde are proprietăți dezinfectante și dezodorizante care ajută la tratarea respirației urât mirositoare. Bându-l pe tot parcursul zilei te va ajuta să-ți menții respirația proaspătă.

Cum se folosește?

  • Mai întâi, pune câteva linguri de ceai verde în jumătate de litru de apă clocotită.
  • Apoi, lasă băutura să stea și, după 10 minute, strecoar-o.
  • După aceea, pune infuzia în  frigider și las-o să stea până a doua zi.
  • În cele din urmă, pune-o într-o sticlă și bea-o cu înghițituri mici pe tot parcursul zilei.

3. Remedii naturale pentru respirația urât mirositoare: cimbru

Cimbrul ajută la combaterea ulcerelor și a infecțiilor gurii, precum și la reîmprospătarea respirației.

Ceaiul de cimbru este un remediu alternativ excelent pentru a combate respirația urât mirositoare. De fapt, îl recomandăm în special persoanelor cu risc de infecție, care au afte sau ulcere. Componentele sale favorizează vindecarea și lasă respirația proaspătă.

Cum se folosește?

  • Pentru început, prepară o cană de ceai de cimbru.
  • Apoi, ia înghițituri din băutură și fă gargară de 2-3 ori pe zi.

4. Boldo

Boldo iese în evidență deoarece ajută la combaterea respirației urât mirositoare cauzate de probleme digestive. Această plantă incredibilă stimulează sucurile gastrice, îmbunătățește sănătatea ficatului și optimizează procesul digestiv.

Cum se folosește?

  • Prepară un ceai timp de 5 minute la foc mic.
  • Dacă vrei, poți folosi lichidul ca apă de gură după ce te speli pe dinți.
  • Pentru cele mai bune rezultate, bea ceaiul la aproximativ 30 de minute după fiecare masă.

Atenție: Evită consumul de boldo dacă ești gravidă, alăptezi sau ai o obstrucție a căilor biliare.

5. Salvie

Poți controla supraproducția de salivă cu un remediu pe bază de salvie, reducând în același timp respirația urât mirositoare.

Poți prepara un ceai de salvie în caz de halitoză și probleme digestive. Această plantă ajută la reglarea secreției de salivă și încetinește dezvoltarea bacteriilor pe dinți și pe gingii. Poți să bei un ceai sau să-l folosești ca apă de gură.

Cum se folosește?

  • În primul rând, prepară un ceai de salvie, adăugând o linguriță de plantă la o cană cu apă fierbinte.
  • Apoi, filtrează-l cu o strecurătoare și bea-l.
  • Dacă vrei, poți face gargară cu lichidul timp de 2 minute.
  • Repetă procedeul de 2 sau 3 ori pe zi pentru a obține cele mai bune rezultate.

Ai o respirație urât mirositoare? Încearcă aceste remedii naturale. Însă, dacă mirosul urât nu dispare în câteva zile, consultă medicul. Nu uita faptul că respirația urât mirositoare poate fi un simptom al altor boli, cum ar fi cetoacidoza diabetică, insuficiența renală sau o infecție.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending