Connect with us

Sanatate

5 lucruri pe care să nu le speli înainte să le gătești și 5 care trebuie mereu clătite

Incă din copilărie, am fost învățați să spălăm tot ce mâncăm. Cu toate acestea, foarte puțini oameni știu că uneori acest obicei este mai puțin bun decât ne-am imagina. Clătirea anumitor alimente implică răspândirea bacteriilor sau alte consecințe negative. Iată care sunt principalele alimente pe care nu ar trebui să le speli înainte de a mânca și care sunt cele care este obligatoriu să fie clătite.

ALIMENTE CARE NU TREBUIE SPĂLATE NICIODATĂ

1. Ouă

O substanță specială este adesea presărată peste ouă pentru a le proteja de orice tip de contaminare microscopică. Apa deteriorează și elimină această peliculă care împiedică intrarea agenților externi. Unele măsuri de precauție pe care le puteți lua în calcul este să deschideți cutia înainte de a o cumpăra, pentru a vedea dacă este extrem de deteriorată sau de murdară în interior.

2. Carnea de pui

Bacteriile din carnea proaspătă de pui sunt foarte periculoase pentru sănătatea noastră, cea mai cunoscută dintre toate fiind salmonella. Mulți oameni cred că spălarea bucăților de pui înainte de a le găti ajută la eliminarea acestei bacterii, însă acest lucru este complet fals. Atunci când clătești carnea, apa ajută microorganismele să se răspândească pe mâini și în chiuvetă. Dacă în loc de toate astea începi să gătești din prima carnea, agenții infecțioși vor muri. Dacă vrei să fierbi carnea de pui, ar fi bine să o fierbi de 2 ori.

3. Carnea în general

În același mod ca și în secțiunea anterioară, nu ar trebui să spălați carnea proaspătă (carnea de vită, carnea de porc, vânatul, mielul) deoarece bacteriile se răspândesc rapid și mai ușor prin soluțiile apoase cu care vin în contact. Puteți scăpa de acestea la temperaturi ridicate. Înainte de a găti, folosește șervețele pentru a îndepărta sucul care se găsește de obicei pe suprafața cărnii.

4. Pastele

Este greu de înțeles cum cine a venit cu ideea de a clăti pastele cu un jet de apă pentru curățare a considerat că este bună. Cei mai buni bucătari din întreaga lume consideră că acest act ar trebui să fie ilegal, deoarece apa elimină amidonul care, printre altele, ajută la absorbția mai bună a sosurilor folosite. Singura situație în care puteți trece prin apă pentru a spori siguranța este atunci când veți crea un fel de mâncare rece, precum o salată …

5. Ciupercile

Nu poți ține ciupercile preferate sub apă pentru o perioadă lungă de timp sau ține la înmuia. Motivul fundamental este că fungii, în general, absorb lichide foarte eficient. Este mai bine să le scurgi și să îndepărtați posibila murdărie pe care o prezintă într-un mod rapid și să le lași să se usuce cu o bucată de hârtie de bucătărie. În caz contrar, se vor umfla și își vor pierde elasticitatea și aroma.

ALIMENTE CARE TREBUIE SPĂLATE ÎNTOTDEAUNA

1. Fructe și legume cu piele comestibilă

Dacă vezi că fructele și legumele arată strălucitor și curat, nu înseamnă că nu trebuie să le clătești când le aduci acasă. Nu utiliza săpun, pur și simplu clăteștele cu apă rece și lasă-le la uscat pe un prosop de hârtie. Acesta este un obicei sigur care te va scăpa de foarte multe probleme și infecții.

2. Cutiile de conserve

Bacteriile nu pot intra înăuntru, deoarece aceste recipiente mențin nutrienții bine sigilați. Dar ele se pot răspândi cu siguranță la alimentele depozitate în interiorul lor, dacă nu ați spălat suprafața conservei înainte de a o deschide. Este un fapt pe care mulți nu îl cunosc, dar este esențial, atâta timp cât aceste cutii au călătorit mult și au trecut prin multe medii de depozitare.

3. Fructe și legume cu piele necomestibilă

Indiferent cât de bine am curățat aceste alimente, microbii care tind să adere la piele se vor îndrepta spre pulpă oricum. De aceea trebuie să spălăm întotdeauna banane, pepeni, pepeni verzi și alte fructe și legume care nu pot fi consumate cu piele.

4. Nuci

Chiar dacă îți cumperi nuci curățate, ar trebui să le speli. Nu putem fi niciodată siguri de locul în care au ajuns să fie depozitați sau cum au fost transportate. În plus, clătirea ajută la scăderea acidului fitic pe care nucile proaspete tind să îl conțină. Este folosit pentru a proteja acest aliment de paraziți dar, în anumite cantități, poate avea efecte negative pentru corpul uman.

5. Fructele deshidratate

Acest tip de mâncare este considerat unul dintre cele mai uscate. Însă aceste alimente sunt vândute în cantități foarte mari, iar abia apoi sunt cântărite și ambalate separat. Astfel, chiar dacă ai cumpărat acest produs într-un recipient sigur, cel mai bine este să le înmuiați și lăsați în apă timp de câteva ore.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending