Connect with us

Sanatate

5 feluri in care corpul tau incepe sa se schimbe dupa 50 de ani si cum sa previi efectele imbatranirii

Indiferent de genetica, stil de viata si alti factori, dupa o anumita varsta, corpul incepe sa imbatraneasca.

Este un adevar crud, insa care poate fi „indulcit” cu strategiile preventive potrivite. Chiar daca apar schimbari dupa 50 de ani, acest lucru nu inseamna ca nu poti incetini procesul de imbatranire, avand grija de corpul tau.

Felul in care actionezi zi de zi te poate ajuta sa ramai tanara, energica si plina de incredere la orice varsta, asa ca tine cont de sfaturile de mai jos!

Iata 5 schimbari care apar dupa 50 de ani si cum sa previi efectele imbatranirii!

1. Metabolismul devine mai lent si te poti ingrasa mai repede

Dupa 50 de ani, este normal ca metabolismul tau sa devina putin mai lenes. Prin urmare, corpul tau va avea nevoie de mai putine calorii pentru a se ingrasa. Daca ai avut o dieta pe baza de 2000-2500 kcal pe zi in tinerete, aceeasi dieta s-ar putea sa determine ingrasarea rapida dupa o anumita varsta.

De aceea, este important sa ai grija la alimentatie si sa continui sa faci sport cat de des poti!

2. Poti avea probleme digestive din cauza modificarilor hormonale

Dupa 50 de ani sau chiar inainte, menopauza isi face simtita prezenta. Schimbarile hormonale iti pot afecta si digestia. Astfel, daca inainte mancai absolut orice aliment fara probleme, s-ar putea ca pe viitor sa te confrunti cu balonare, crampe abdominale sau constipatie frecventa.

De aceea, pe masura ce inaintezi in varsta, observa aceste simptome si, in cazul in care apar, elimina pe rand anumite alimente. Incepe cu zaharul, glutenul si lactatele. Cu cat vei descoperi mai repede cauzele, cu atat vei experimenta mai putin dinconfort.

3. Pierzi masa osoasa si musculara

Odata cu varsta de 50 de ani, dar nu neaparat exact la aceasta varsta, organismul feminin incepe sa piarda in mod accelerat masa osoasa, dar si masa musculara. Drept urmare, te poti accidenta mai usor, iar riscul de fracturi creste semnificativ.

Solutia? Mentine-ti un stil de viata cat mai activ, pentru a intarzia pierderile si pentru a avea un corp puternic si rezistent. Daca iti plac antrenamentele cu greutati, avem vesti bune. Acestea sunt cele mai eficiente pentru cresterea masei musculare si protejarea oaselor! Asadar, pastreaza-le in rutina ta, pe termen lung!

4. Iti pierzi flexibilitatea

Daca te laudai ca poti face spagatul in tinerete, dupa 50 de ani acest lucru va deveni aproape imposibil, daca nu ai grija de corpul tau. Pe masura ce inaintezi in varsta, flexibilitatea scade, iar riscul de accidentare creste.

Pentru a preveni aceste lucruri, asigura-te ca ai o rutina bine pusa la punct de stretching, masaj si/sau yoga. Dupa ce atingi pragul de 50 de ani si simti ca incepi sa ai dureri de spate sau de articulatii, nu ezita sa ceri ajutor. Mergi la un chiropractician bun, la kinetoterapie sau fizioterapie, dupa nevoie. Sunt lucruri care pot face o diferenta uriasa!

5. Pielea isi schimba aspectul

Pe masura ce inaintezi in varsta, si pielea ta imbatraneste treptat, dar sigur. Chiar daca ai o rutina de ingrijire excelenta in prezent, trebuie sa stii ca, dupa 50 de ani, ar fi bine sa suplimentezi colagenul prin pudre de calitate, adaugate in smoothie sau cafea.

Pana atunci, asigura-te ca folosesti o crema hidratanta de calitate, o crema mai grasa in zona ochilor si ca iti cureti tenul in profunzime, ori de cate ori aplici machiaj si nu numai.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending