Connect with us

Sanatate

5 beneficii imense ale antrenamentelor efectuate dimineata, inainte de a incepe programul de lucru

Stim ca butonul de amanare a alarmei este cel mai bun prieten al tau la primele ore ale diminetii. Totusi, acest lucru este pe cale sa se schimbe!

Multe dintre noi isi propun lunar sa faca mai mult sport, insa nu gasesc niciodata timp pentru exercitii acasa, yoga sau mers la sala de fitness. Seara esti deja obosita, restul zilei este 100% ocupat de taskuri profesionale si alte responsabilitati, iar dimineata esti mult prea adormita pentru a te mobiliza.

Ei, bine, expertii in sanatate si fitness iti recomanda sa iti regandesti putin perespectiva in ceea ce priveste miscarea facuta la prime ore ale zilei. Se pare ca aceasta iti aduce extrem de multe avantaje.

Iata beneficiile antrenamentelor dimineata si cum te pot ajuta acestea sa ai un stil de viata mai sanatos!

1. Antrenamentele matinale te ajuta sa te trezesti mai repede

Alarma suna, iar tu intinzi o mana pentru a apasa butonul de snooze. Peste alte zece minute, incerci sa te convingi sa te dai jos din pat. Mergi pe pilot automat pana in bucatarie, unde de-abia astepti sa pornesti espressorul.

Ce ai spune daca ai avea la dispozitie o metoda mai rapida de a te trezi si de a-ti incepe ziua in forta? Aceasta exista si se numeste, simplu, „antrenament matinal”. O simpla serie de cateva exercitii fizice te va ajuta sa te simti mai fresh, sa fii mai alerta si sa iti incepi ziua cu mai multa energie decat daca ai bea cel mai puternic espresso!

2. Un antrenament facut dimineata te va mentine activa pe tot parcursul zilei

Nu numai ca antrenamentul de dimineata te va ajuta sa te trezesti mai repede si sa fii mai concentrata inca de la primele ore ale zilei, dar te determina si sa ramai activa pana seara.

Se spune ca oamenii activi dimineata raman activi in tot restul zilei, ceea ce este complet adevarat. Daca nu crezi, incearca pe propria piele!

3. Antrenamentele de dimineata te ajuta sa diminuezi semnificativ nivelul de stres

Unul dintre beneficiile antrenamentelor dimineata este si diminuarea stresului. Daca ai un job solicitant, iar zilele tale sunt foarte incarcate, o rutina rapida de sport pe care sa o practici in prima parte a zilei te poate ajuta sa ramai calma.

Cand faci sport, corpul elibereaza hormoni de fericire, precum dopamina si serotonina. Prin urmare, cortizolul scade, iar tu te vei simti mai linistita, reducand stresul si incepand ziua dintr-o stare calma, ce va ramane cu tine intreaga zi.

P.S.: Daca faci sport dimineata, nu te vei mai stresa cu gandul ca trebuie sa te misti pana la finalul zilei!

4. Antrenamentele matinale te pot ajuta sa dormi mai bine

Daca iti este foarte greu sa adormi seara si simti ca nu te poti relaxa complet, un antrenament matinal, efectuat zi de zi sau macar de cateva ori pe saptamana, te va ajuta enorm.

Simplul fapt ca te trezesti devreme si iti misti corpul te ajuta sa ai un somn mai linistit, sa adormi mai repede si sa te trezesti mai usor.

5. Antrenamentul matinal iti ofera disciplina si motivatie pentru tot restul zilei

Cand ai inceput ziua cu o sesiune intensa de sport, vei fi mai putin tentata sa mananci un mic dejun nesanatos sau sa abuzezi de ciocolata din sertar. Dupa ce ai facut miscare dimineata, vei fi motivata sa pastrezi un stil de viata sanatos si in restul zilei.

Pe termen lung, antrenamentele matinale te vor ajuta sa iti creezi o rutina sanatoasa, o viata echilbrata si, nu in ultimul rand, un corp armonios si puternic!

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending