Connect with us

Sanatate

12 trucuri antistres: Cum sa te calmezi in 30 de secunde

In zilele in care traim, metodele antistres cele mai la indemana sunt de multe ori trecute cu vederea.In graba noastra catre diverse lucruri gasim scuza NU am timp: nu am timp sa ma duc la piata sa cumpar fructe si legume proaspete, nu am timp sa fac miscare etc. E aproape imposibil sa nu gasesti 30 de secunde sa urmezi aceste Trucuri antistres.

Trucuri antistres #1. Da-ti seama ca esti stresat!

Stresul este atat de prezent in vietile noastre incat ne-am cam invatat sa traim cu el. Ne comportam ca niste pesti care nu-si dau seama ca sunt in apa. Fiecare om reactioneaza altfel la stimuli asa ca primul pas in tratarea stresului este sa-ti dai seama singur daca esti tensionat, nervos, fara chef, ingandurat etc.

Trucuri antistres #2: Spune propozitii motivationale

Repeta o afirmatie puternica, motivationala, timp de 30 de secunde. Daca este o propozitie scurta, de exemplu: „Sunt puternic!” sau „Nu ma voi enerva”, vei realiza ca o poti repeta de foarte multe ori in doar 30 de secunde. Efectul este garantat

Trucuri antistres #3: Fa stretching

Ridicate in picioare, intinde-te, du bratele catre cer si inchipuie-ti ca atingi norii sau stelele timp de 30 de secunde. Iti vei relaxaza muschii incordati, dar si nervii.

Trucuri antistres #4: Zambeste des

Prin zambet, sute de muschi se relaxeaza si se elimina din corp stresul si tensiunea. Ar fi bine sa gasesti mai des un ragaz de 30 de secunde, dar chiar si o data daca incerci o sa inceapa sa-ti placa.

Trucuri antistres #5: Hidrateaza-te

Creierul tau este aproximativ 75% apa. Si nu este singurul organ a carui functionare depinde direct de aportul de apa. Tot organismul are nevoie de apa pentru a face fata unei zile normale. Bea un pahar cu apa, nu-ti ia decat 30 de secunde.

Trucuri antistres #6: Inchide ochii

Ia o pauza si permite-i corpului tau sa se relaxeze 30 de secunde. Inchide ochii, acopera-ti urechile cu mainile si deconecteaza-te de realitatea cotidiana. Gandeste-te la mare si imagineaza-ti cum o auzeai atunci cand erai copil si tineai o scoica la ureche.

Trucuri antistres #7: Danseaza

Pune-ti castile pe urechi si asculta melodia preferata timp de 30 de secunde. Incearca si cateva miscari de dans. Iti vei relaxa corpul amortit si te vei binedispune.

Trucuri antistres #8: Nu mai face nimic

Opreste-te, stai pur si simplu pe loc si priveste in gol. Uita-te pe fereastra sau chiar in tavan. Dar nu face nimic. Nu te gandi la nimic, nici la problemele de la birou, nici la cele de acasa. Uita de tot, pret de 30 de secunde.

Trucuri antistres #9. Fa haz de necaz!

Odata ce-ai hotarat ca esti stresat si ai descoperit si cauza, ai face bine sa gasesti si umorul situatiei. Si daca nu vezi nici un motiv sa faci haz de necaz, atunci imagineaza-ti o situatie amuzanta. Telul acestui pas este sa te destinzi putin. Nu trebuie neaparat sa zambesti la propriu, macar in suflet sa rasara un suras.

Trucuri antistres # 10. Respira adanc!

Toate metodele de relaxare incep cu asta. O gura mare si puternica de aer. Adu-ti aminte de exercitiile de respiratie de la educatie fizica: inspiri – ridici mainile in aer, tragi aer in piept, expiri, sufli puternic aerul, te apleci si duci mainile in jos.

Trucuri antistres #11. Spune ceva care te relaxeaza!

„Calmeaza-te!”, „Pace!”, „Linisteste-te!”, „Sunt zen!”, orice fraza care sa te faca sa uiti de agitatie. Incearca toate combinatiile de cuvinte care-ti vin in minte pana gasesti formula „magica” si foloseste-o de fiecare data cand ai nevoie.

Trucuri antistres # 12. Relaxeaza-ti muschii!

De obicei, in situatii de stres, ai si muschii tensionati. Incearca-i sa-i relaxezi si pe ei. Adu-ti din nou aminte de orele de sport, cand dupa un exercitiu, scuturai mainile si picioarele pentru a le detensiona.

Poti folosi aceste exercitii de relaxare de cate ori ai nevoie, in orice moment al zilei. Chiar daca uiti vreunul dintre pasi nu conteaza. Mergi mai departe, doar faci un exercitiu impotriva stresului. N-are sens sa te stresezi si mai mult ca ai omis o etapa.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending