Connect with us

Sanatate

10 motive să consumi oțet de mere în mod regulat

Oțetul de mere este un produs plin de vitamine, minerale și enzime benefice organismului uman.

Oțetul de mere este un produs natural disponibil în toată lumea, utilizat atât în scopuri culinare, cât și medicinale. În ultimele decenii, cercetările științifice au scos la iveală numeroase proprietăți benefice ale oțetului de mere, motiv pentru care popularitatea acestui produs a crescut considerabil. Descoperă principalele motive să consumi oțet de mere!

Oțetul de mere este bogat în nutrienți precum vitamine, minerale, enzime și pectină, fiind un aliat de nădejde în ceea ce privește menținerea sănătății. Dacă până acum ai ezitat să incluzi acest produs în dieta ta zilnică, în cele ce urmează îți vom prezenta 10 motive să consumi oțet de mere pentru a-ți proteja sănătatea.

Cele mai bune motive să consumi oțet de mere

Îmbunătățește digestia

Suferi de probleme digestive? Un amestec simplu de apă și oțet de mere te poate ajuta în acest sens. Pentru a-l prepara, diluează o lingură de oțet de mere într-un pahar de apă și bea amestecul cu o jumătate de oră înainte de fiecare masă. Cu ajutorul acestei băuturi, îți vei stimula sistemul digestiv și vei avea o digestie mai ușoară.

Pentru a prepara acest remediu, te sfătuim să folosești oțet de mere nerafinat și nepasteurizat deoarece celui filtrat îi lipsesc anumite enzime importante. Oțetul de mere, dacă este nepasteurizat, conține o cantitate semnificativă de acid acetic, aminoacizi, proteine și enzime.

Ameliorează hiperaciditatea gastrică

Oțetul de mere este un produs alcalinizant, util pentru a controla pH-ul gastric și a preveni arsurile la stomac. Însă, având o aciditate puternică, acest produs poate fi prea dur pentru cei care suferă de arsuri gastrice cronice sau ulcer. Din acest motiv, te sfătuim să-l diluezi înainte de a-l consuma.

Oțetul de mere organic are abilitatea de a ameliora hiperaciditatea gastrică, putând fi folosit și ca laxativ pentru a trata probleme precum constipația.

Ucide bacteriile intestinale și oferă protecție împotriva candidozei

Acizii malic și acetic din componența oțetului de mere sunt foarte benefici pentru flora intestinală. Oțetul de mere are proprietăți antibacteriene, antifungice și antimicrobiene, putând ucide bacteriile intestinale și preveni boli precum candidoza, ce deseori afectează intestinele.

Întărește sistemul imunitar

Oțetul de mere întărește sistemul imunitar și facilitează prevenirea mai multor infecții și boli, inclusiv a gripelor și a răcelilor. Acest beneficiu se datorează conținutului său de acid malic. Acidul malic oferă protecție împotriva virușilor și bacteriilor.

Reglează glicemia

Acidul acetic este una din componentele active ale oțetului de mere, iar una din proprietățile benefice ale acestuia este abilitatea de a reduce nivelul de zahăr din sânge. Oțetul de mere poate ajuta organismul să digere mai ușor carbohidrații, reducând în același timp glicemia.

Studiile recente au demonstrat că oțetul de mere poate avea și un efect antiglicemic, facilitând secreția de insulină, hormon indispensabil organismului.

Reduce tensiunea arterială

Diverse studii au scos la iveală faptul că un consum regulat de oțet de mere ecologic poate ameliora hipertensiunea arterială. Oțetul de mere crește cantitatea de oxid de azot din organism, substanță ce produce o relaxare a vaselor sanguine. Acesta este unul dintre cele mai importante motive să consumi oțet de mere.

Facilitează curățarea și detoxifierea organismului

Oțetul de mere conține enzime, minerale și vitamine ce facilitează curățarea și detoxifierea organismului în mod natural. Pentru a profita de acest beneficiu, diluează o lingură de oțet de mere într-un pahar cu apă și bea amestecul rezultat înainte de fiecare masă.

Susține pierderea în greutate

Grație abilității sale de a stimula arderea grăsimilor, acest ingredient natural poate fi unul dintre cei mai utili aliați împotriva kilogramelor în plus. Acidul acetic din componența oțetului de mere facilitează curățarea ficatului și previne acumularea de lipide și grăsimi în organism. Mai mult, oțetul de mere este foarte sățios, putând să te ajute să eviți mâncatul în exces.

Elmină respirația urât mirositoare

Oțetul de mere poate fi folosit pe post de apă de gură. Cu ajutorul său poți să ucizi bacteriile care se acumulează în cavitatea bucală și provoacă halitoză (respirație urât mirositoare).

Acest produs are proprietăți antibacteriene, putând neutraliza și elimina mirosul neplăcut al gurii. Nu trebuie decât să faci gargară cu oțet de mere timp de 20 de minute.

Este benefic pentru piele

Oțetul de mere poate regla pH-ul pielii, fiind util pentru a preveni probleme ca acneea. Profită din plin de toate aceste minunate beneficii ale oțetului de mere!

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending