Connect with us

Sanatate

10 beneficii ale renuntarii la consumul de cafea

Pentru unele persoane, renuntarea la cafea pare a fi imposibila. In prezent, consumul de cafea si cofeina este mai crescut decat oricand. Industria bauturilor ce contin cofeina este extrem de dezvoltata si include atat bauturile pe baza de cafea, cat si bauturile energizate.

Vestea buna este ca exista multe beneficii dovedite pentru sanatate care vin impreuna cu un consum moderat de cafea, de la un metabolism mai rapid, la un risc semnificativ mai scazut de aparitie a bolii Alzheimer. Totusi, renuntarea la cafea si la cofeina are o serie de avantaje.

De ce sa renuntam la consumul de cafea?

1. Reducerea anxietatii

Cofeina vine la pachet cu un aport crescut de energie. Acest aport este folosit in mare parte, dar, cu toate acestea, energia ramasa poate stimula hormonii legati de reactia de „lupta sau fuga”.

Acest lucru poate cauza o crestere a starilor de anxietate si nervozitate, dar poate duce la aritmii cardiace si chiar la atacuri de panica.

Persoanele care sunt deja predispuse la stres pot descoperi ca aportul de cafea le poate agrava simptomele. In plus, aportul ridicat de cofeina a fost corelat cu un risc crescut de aparitie a depresiei in randul adolescentilor.

2. Imbunatatirea somnului

De obicei, cofeina afecteaza calitatea somnului. Studiile arata ca administrarea zilnica de cafea poate modifica ciclul de somn, cauzand tulburari ale somnului nocturn si somnolenta pe timpul zilei. Aceste lucruri sunt valabile mai ales daca se consuma cafea cu mai putin de sase ore inainte de a merge la culcare.

In afara de o odihna mult mai linistita si mai profunda, persoanele care au renuntat la consumul de cafea au afirmat ca le ia mult mai putin timp sa adoarma. Specialistii recomanda ca durata unui somn profund sa fie de aproximativ 8 ore.

3. Imbunatatirea absorbtiei substantelor nutritive

Conform studiilor, in cazul persoanelor care nu consuma cafea, corpul acestora absoarbe mult mai eficace substantele nutritive din alimente. Substantele din cafea au rol inhibitor in absorbita calciului, al fierului si al vitaminei B.

Acest efect inhibitor creste la cei care consuma o cantitate mare de cofeina, dar o asociaza si cu o alimentatie dezechilibrata sau cu o varsta inaintata. Oprirea aportului de cafea reprezinta o metoda prin care pot fi obtinute toate substantele nutritive din dieta.

4. Imbunatatirea calitatii si sanatatii dintilor

Fara dubii, cafeaua si ceaiurile sunt bauturi care pot pata dintii. Acest lucru se datoreaza nivelului ridicat de taninuri gasite in aceste bauturi. Taninurile sunt substante care se acumuleaza la nivel dentar si decoloreaza smaltul dintilor.

Aciditatea din anumite bauturi cu cofeina pot duce, de asemenea, la uzura si dezintegrarea smaltului. Cercetatorii au demonstrat faptul ca persoanele care nu consuma cafea au dintii mai albi si mult mai sanatosi.

De asemenea, consumul de cafea este adesea asociat si cu fumatul, un alt factor nociv pentru dintii si sanatatea unei persoane.

5. Echilibrarea nivelului hormonal la femei

Bauturile pe baza de cofeina, in special cafeaua, pot modifica nivelurile de estrogen. Femeile care nu consuma cafea pot beneficia de un avantaj special, deoarece schimbarile nivelurilor de estrogen pot fi periculoase, in asociere cu un risc crescut pentru endometrioza, cancere de san sau ovare.

In timp ce cofeina nu este direct legata de aceste afectiuni, nivelurile ridicate de estrogen sunt asociate cu acestea. De asemenea, s-a dovedit ca un consum moderat spre ridicat de cafea poate agrava simptomele menopauzei.

6. Reducerea tensiunii arteriale

Cafeaua nu este cel mai bun prieten al tensiunii arteriale. Consumul de cafea creste nivelul tensiunii arteriale din cauza efectului stimulator pe care il are asupra sistemului nervos.

Aportul ridicat de cafea, de la 3 la 5 cesti pe zi, a fost, de asemenea, asociat cu un risc crescut de afectiuni cardiovasculare.

7. Echilibrarea substantelor chimice ale creierului

Este cunoscut faptul ca bauturile pe baza de cafea afecteaza dispozitia unei persoane. Multe persoane afirma ca nu pot face o anumita activitate pana nu isi beau cafeaua. Cofeina poate afecta echilibrul unor substante chimice din creier in mod similar cu drogurile. De asemenea, cercetatorii sunt de acord ca bautul frecvent al cafelei poate duce la dependenta.

Persoanele care nu consuma cafea nu trebuie sa isi faca griji cu privire la dependenta de cofeina, dar cei care consuma frecvent aceasta bautura pot prezenta simptome de sevraj sau schimbari temporare ale dispozitiei atunci cand decid sa intrerupa consumul.

Simptomele sevrajului indus de lipsa cafelei dureaza maxim 3-4 zile si apar in primele 12-24 de ore de abstinenta.

8. Reducerea durerilor de cap

Una dintre cele mai frecvente si neplacute efecte secundare ale dependentei de cafea consta in aparitia durerilor de cap atunci cand aceasta bautura nu este consumata.

De asemenea, cand o persoana incearca sa renunte la cafea pot sa apara urmatoarele simptome:

• Confuzie;
• Oboseala;
• Dificultati de concentrare;
• Iritabilitate.

Un studiu efectuat in 2004 a constatat ca aportul de cafea reprezinta un mare factor de risc pentru dezvoltarea durerilor de cap cronice.

9. Imbunatatirea digestiei

Consumul de cafea poate fi insotit de o serie de probleme digestive neplacute. Cafeaua creeaza un efect laxativ care stimuleaza peristaltismul intestinal.

Consumul unor cantitati mari de cafea poate provoca diaree sau chiar incontinenta fecala. In plus, bauturile cu cofeina pot juca un rol important in dezvoltarea bolii de reflux gastro-esofagian.

10. Reducerea semnelor imbatranirii

Consumul de cafea interfereaza cu formarea colagenului, reducand sinteza acestuia in pielea umana. Deoarece colagenul are un efect direct asupra pielii, corpului si unghiilor, oprirea consumului de cafea inseamna reducerea ridurilor pentru o persoana.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sanatate

Cum să nu dormi niciodată. Poziții de somn care îți distrug sănătatea

Un somn odihnitor este crucial pentru sănătatea, corpul şi mintea noastră deoarece ne petrecem o treime din viaşă dormind. Unui adult i se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte, conform Fundaţiei Naţionale a Somnului, dar pentru mulţi adulţi este mai uşor de zis decât de făcut.

Dificultatea de a adormi variază de la a mânca sau a bea ceva nepotrivit până la poziţia în care ne odihnim.

„80% din populaţie o să se confrunte cu dureri de spate la un moment dat în viaţa lor şi se vor agravă din cauza poziţiei nepotrivite de a dormi”, spune Dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped. Asta sugerează că poziţia corpului atunci când dormim agravează durerile de spate, de gât, de stomac şi chiar îmbătrânirea prematură. Medical Daily listează cele mai bune poziţii dar şi cele mai nepotrivite pentru un somn odihnitor şi un trup sănătos

Cel mai rău : Pe burtă

Dormitul pe burtă nu este recomandat deoarece coloana ta se curbează accentuat şi nu suportă greutatea corpului tău. “Îţi forţează gătul să fie într-o poziţie strânsă, rotită şi îşi compromite circulaţia sângelui şi respiraţia”, spune Eisenstadt.

Această poziţie poate fi recomfortantă la început. Dar poate duce la dureri de spate, de gât, riduri şi sâni lăsaţi. Dormitul în această poziţie nu lasă gâtul şi umerii să fie aliniaţi şi din cauza aceasta apar durerile.

Poziţiile în care dormim dar şi tipul de saltea pe care îl deţinem joacă un rol important în menţinerea poziţiei corecte în timpul somnului. Dacă orice parte din corp se află sub presiunea, calitatea somnului scade drastic.O noapte odihnitoare înseamnă un mediu în care ne putem relaxa, o saltea bună şi un somn liniştit.

Cea mai bună poziţie: Culcat pe spate

Dacă dormim pe spate este mult mai uşor pentru capul, gâtul şi coloana noastră să se alinieze şi să menţină o poziţie neutră. Nu există presiune sau curbe ale coloanei. „Cea mai bună poziţie în care coloana stă cum trebuie toată noaptea”, spune dr. Melamed.

De asemenea, dormitul în această poziţie sau stea-de-mare cum se mai numeşte, combate refluxul acidului gastric. Stomacul stă direct sub esofag şi nu permite ca substanţele digerate să urce.Însă această poziţie are şi un dezavantaj, deoarece favorizează sforăitul. În plus, dacă îţi pui braţele în sus se adaugă presiune mare pe umeri şi are ca rezultat durerea de a doua zi.

A doua cea mai bună: Pe o parte

Dormitul pe o parte este benefic pentru pacienţii care au apnee de somn obstructivă, sforăie, au dureri de spate şi de gât, dar şi pentru gravide.

Pe partea dreaptă sau pe partea stângă?

Partea pe care dormi joacă un anumit rol în sănătatea ta. Dormitul pe partea dreaptă agravează arsurile la stomac. Cu toate acestea, dormitul pe partea stângă, poate pune presiune pe organele interne cum ar fi ficatul, plămânii şi stomacul, dar de asemenea reduce refluxul acidului gastric. Femeile însărcinate sunt sfătuite să doarmă pe partea stângă pentru o circulaţie mai bună a sângelui.

Vivian Eisendstadt, terapeut sfătuieşte:

„Dacă vrei să dormi pe o parte, pune o pilotă destul de groasă sub capul tău, o mică pilotă sub burtă ca stomacul tău să nu se curbeze şi o a treia pilotă între picioare.”

Continue Reading

Trending